پلیس قلابی در شمال پایتخت دستگیر شد

تهران (پانا) - رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری پلیس قلابی در شمال تهران و یک سارق که با لباس شهرداری دزدی می‌کرد، گفت یک سارق که با لباس شهرداری اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو در محله مجیدیه می‌کرد توسط پلیس دستگیر شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پلیس قلابی در شمال پایتخت دستگیر شد

به گزارش ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در روزهای اخیر گفت: روز گذشته مأموران واحد عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت‌زنی در شهرک قدس بودند که به یک دستگاه خودروی سواری مدل بالا که کنار خیابان توقف کرده بود و پلاک نداشت مشکوک شدند.

وی ادامه داد: مأموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه کردند. در ادامه راننده خودرو با مشاهده خودروی پلیس و نبود امکان ترک محل و مسدود شدن مسیر خودرو توسط پلیس، کارت شناسایی خود را ارائه داد و خود را از پرسنل نیروی انتظامی معرفی کرد. پس از استعلام و بررسی ماموران مشخص شد که مدارک وی تقلبی است. همچنین در بررسی بیشتر از داخل خودروی متهم، تعدادی مدارک شناسایی با عناوین مختلف، مدارک سایر افراد و تعدادی از مهرهای مختلف کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: بررسی تخصصی‌تر و شناسایی مالک مدارک نشان داد که این متهم با خود را به عنوان مأمور پلیس معرفی کرده و مدارک شهروندان را اخذ کرده است. این متهم ۳۷ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم خود و جعل عنوان، اخاذی از شهروندان و پنج فقره مورد مشابه اعتراف کرد. مالباختگان این پرونده نیز شناسایی شدند و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه، از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پلیس را در جریان این موضوعات قرار دهند.

سارقانی که با خودروی دزدی سرقت می‌کردند، دستگیر شدند

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به دستگیری تعدادی از سارقان که با خودروی دزدی سرقت می‌کردند، گفت: تیم عملیاتی ضربتی سرکلانتری پنجم حین گشت‌زنی در محله یافت آباد و اطراف بوستان قائم و به یکدستگاه خودروی سواری پراید با راننده و سرنشنین که در کنار خودروهای پارک شده توقف کرده بود مشکوک شدند.

وی افزود: در ادامه، مأموران متهمان را زیر نظر گرفتند و مشاهده کردند که سرنشین خودرو پیاده شد و در خودروی پارک شده را باز کرد. لذا ماموران سریعا وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.

موقوفه ای با اشاره به سابقه سرقت خودرو گفت:‌ با بررسی داخل خودروی متهمان، ۱۰ دستگاه ضبط، باند و آمپِلی فایر سرقتی کشف شد. متهمان که ۴۰ تا ۵۵ سال سن داشتند، در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت خودرو و ۱۰ فقره سرقت محتویات آن اعتراف کردند. همچنین مالباختگان این پرونده نیز شناسایی شدند.پرونده قضایی مربوط به این موضوع تشکیل شده و متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند. تحقیقات بیشتر نیز برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

دستگیری زورگیران آرایشگاه مردانه در نارمک

رییس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه با اشاره به دستگیری زورگیران آرایشگاه مردانه در نارمک گفت: یک فقره سرقت و زورگیری در یک آرایشگاه مردانه در محله نارمک به پلیس اعلام شد و در ادامه واحد عملیات کلانتری ۱۲۷ نارمک سریعا برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران در محل حاضر شدند و در بررسی بعمل آمده مشخص شد که سه متهم به آرایشگاه مردانه مراجعه و پس از کوتاه کردن موهای خود اقدام به تهدید و زورگیری صاحب مغازه و شهروندان با سلاح سرد کرده اند. همچنین تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی منجر به شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان شد و در سه عملیات منسجم و غافلگیرانه هر سه متهم در مخفیگاه خود غافلگیر و دستگیر شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان که ۳۰ الی ۳۲ سال داشتند، در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت از آرایشگاه مردانه محله نارمک با تهدید سلاح سرد اعتراف کردند.

موقوفه ای افزود: مالباختگان این پرونده شناسایی شدند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است.

سارقی که در پوشش لباس شهرداری دزدی می‌کرد دستگیر شد

موقوفه ای با اشاره به دستگیری متهمی که با استفاده از لباس شهرداری سرقت می‌کرد، گفت: افزایش سرقت محتویات داخل خودرو در محله مجیدیه به‌ خصوص در یک منطقه خاص، سبب شد تا تیمی از ماموران کلانتری ۱۹۰ مجیدیه تحقیقات ابتدایی را آغاز کنند و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی موفق به کشف راز سرقت محتویات خودرو در محله مجیدیه شدند. بررسی‌ها مشخص کرد که سارق با پوشش لباس کارگران شهرداری به خودروهای پارک شده مراجعه و اقدام به سرقت کرده است. روز گذشته نیز در محل‌های جرم خیز، متهم با همان مشخصات و لباس کارگران شهرداری در حال بازکردن در یک خودرو بوده که ماموران سریعا وارد عمل شده اند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

موقوفه ای تصریح کرد: متهم ۲۸ سال سن دارد و در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات داخل خودرو در محله مجیدیه با پوشش کارگران شهرداری اعتراف کرده است. وی همچنین به هشت فقره سرقت مشابه نیز معترف شده است. این متهم به مرجع قضایی معرفی شده و مالباختگان نیز شناسایی شده اند.

وی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه با تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ماموران پلیس را مطلع کنند.

باند سارقان لوازم هیئات مذهبی سیزده آبان منهدم شدند

موقوفه ای با اشاره به پرونده دستگیری و انهدام باند سرقت هیئات مذهبی گفت: وقوع چند فقره سرقت لوازم و تجهیزات هیئت در محدوده سیزده آبان باعث شد تا ماموران تیم عملیات کلانتری ۱۶۸سیزده آبان رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مشخص کرد که سرقت توسط سه مرد جوان اتفاق افتاده است. همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی پلیس منجر به شناسایی هویت و محل اختفای سارقان شد و پس از هماهنگی قضایی ماموران تیم عملیات کلانتری به مخفیگاه متهمان اعزام شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره دستگیری متهمان در یک عملیات ضربتی گفت: متهمان دستگیر شدند و پس از انتقال به کلانتری به جرم خود و سه فقره سرقت اعتراف کردند.این افراد پس از تکمیل پرونده و اخذ شکایت تحویل مرجع قضایی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار