وزیر آموزش‌وپرورش در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

کانون باید نقش سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و نظارتی داشته باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش بر ضرورت توجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ایفای نقش سیاست‌گذاری، تنظیم گری، نظارتی و حمایتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کانون باید نقش سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و نظارتی داشته باشد

یوسف نوری در آئین تکریم مهدی علی‌اکبرزاده و معارفه حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با حضور برخی مسئولان و تعدادی از هنرمندان عرصه کودک و نوجوان برگزار شد، اظهار کرد: نگاه به کودکان در دنیا در چند وجه است، گاهی کودک را به‌عنوان سوژه می‌شناسند؛ در نگاه بالاتر، کودک را به‌عنوان کنشگر اجتماعی می‌شناسند و از آن بالاتر، او را همراه پژوهشگر می‌شناسند. البته کودک پژوهش را با محوریت مربی انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه در دیدگاه تکامل‌یافته اسلامی کودک را در طول ۷ سال آزاد می‌گذارند تا خود بتواند کشف کند، تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌هایی که با موضوع نقش آموزش‌وپرورش در تولید ناخالص ملی انجام دادیم، بعد از معادن، آموزش‌وپرورش بیشترین تأثیر را در تولید ناخالص ملی دارد.

نوری تمرکز بر کودکان را در افزایش تولید مؤثر دانست و عنوان کرد: در زمان شیوع کرونا دانش‌آموزان بیش از سایر اقشار ماسک می‌زدند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، لذا این نشان‌دهنده سواد سلامتی است که کودکان ما از آن بهره‌مند هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اغلب افرادی که در حوزه ادبیات و هنر پیشرفتی داشته‌اند، کسانی بودند که در دوران کودکی ارتباط مستقیمی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته است.

وی ادامه داد: چنان‌که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) فرموده‌اند؛ هنرمند کسی است که از موادی که در اختیار او است بهترین استفاده را داشته باشد و زیباترین آثار را به وجود آورد.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوره آغازین خود مراکز امروزی را نداشته است، لذا امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید نقش سیاست‌گذاری، تنظیم گری و نظارتی و همچنین حمایتی داشته باشد و در زیست‌بوم جدید، محیطی برای فعالیت و تردد کودکان و نوجوانان و هنرمندان و مرکز تولید آثار فاخر باشد.

وی ادامه داد: چنان‌که رهبر معظم انقلاب همواره فرموده‌اند، در حوزه برنامه‌های تربیتی، انتقال ارزش‌های اصیل جمهوری اسلامی امر مهمی است که برای نهادینه شدن ارزش‌ها، هنر مؤثرترین نقش را دارد.

نوری با اشاره به اندیشه‌های مفاخر کشور، گفت: الگوی مقاومت مردم ایران باید نهادینه شود، همچنین شهدای بزرگی در بین معلمان داشتیم و باید این مقاومت ملی را به دنیا معرفی کنیم.

در ادامه این آیین، حامد علامتی اظهار کرد: کانون گنجینه‌ای از نیروهای فعال و دغدغه مند است که زندگی خود را وقف کودکان و نوجوانان کرده‌اند.

وی افزود: دست یاری به سمت هنرمند و سایر همکاران دراز می‌کنم و از همه استمداد می‌طلبم تا در کنار ما باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بابیان اینکه کودکان دارای فطرت پاکی هستند، تصریح کرد: گام دوم انقلاب بر دوش فعالان عرصه هنر در حوزه کودک و نوجوان است، لذا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید نقطه ثقل تولیدات ادبی و هنری برای کودکان و نوجوانان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار