واکنش قشم‌ایر به تاخیرهای مکرر؛ مسافران مقصرند

تهران (پانا) - شرکت هواپیمایی قشم در واکنش به اعتراض مسافران نسبت به تاخیر پروازهای این شرکت، در اطلاعیه‌ای مسافران نجف- تهران را مقصر و خاطی خواند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
واکنش قشم‌ایر به تاخیرهای مکرر؛ مسافران مقصرند

به گزارش ایرنا، امروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که یکی از کارکنان شرکت هواپیمایی قشم ایر اقدام به کتک زدن یکی از مسافران پرواز نجف-تهران کرده است. سازمان هواپیمایی کشوری نیز بعد از انتشار این فیلم اعلام کرد: نهادهای امنیتی درگیری در پرواز نجف - تهران قشم‌ایر را بررسی می‌کنند.

‌روابط عمومی قشم‌ایر نیز در اطلاعیه‌ای درباره اتفاقات امروز بعد از فرود هواپیما در فرودگاه امام«ره» از نجف، تقصیر را به گردن مسافران انداخته است!

در توضیحات این شرکت آمده است: امروز کلیپی در فضای مجازی منتشر و در آن از سوی یکی از مسافران که در حال فیلمبرداری بود، ادعا شده‌است که یکی از مهمانداران پرواز نجف-تهران قشم ایر در حال درگیری با یکی از مسافران است.

‌در این کلیپ که فقط صدای بحث و جدل شنیده می‌شود نشانی از درگیری فیزیکی وجود ندارد اما مسافر فیلم‌بردار مدعی است که مهماندار در حال درگیری فیزیکی با مسافر است در حالی اساساً چنین‌چیزی نبوده است.

‌دراین‌باره لازم به توضیح‌است که پرواز شب گذشته دبی-تهران به علت کاهش دید افقی در فرودگاه دبی با تاخیر طولانی مواجه شد، در همین راستا قشم‌ایر از همه مسافرین پرواز با غذای گرم پذیرایی به عمل آورد، که البته چون عامل بروز تأخیر، شرایط نامناسب جوی بود، قصوری متوجه شرکت‌ هواپیمایی بابت این تأخیر نبود.

‌از آن منظر که برخی تأخیرات پروازی یک شرکت، به‌صورت سریالی و سلسله‌وار به پروازهای بعدی نیز منتقل می‌شود، به دنبال بروز این تاخیر، پرواز صبح نجف-تهران قشم‌ایر نیز با تأخیر انجام شد چون زمان آن متعاقب این پرواز قرار داشت.

موضوع تاخیر و علل وقوع آن برای مسافرین تشریح و از همه مسافرین نیز عذرخواهی شد؛ با توجه به اینکه تاخیرات ناشی از وضعیت نامساعد جوی خارج از اراده شرکت هواپیمایی است، شرکت هواپیمایی قشم با اطلاع رسانی به مسافرین و انجام پذیرایی نسبت به انجام‌ تکالف و وظائف اقدام کرد.

پس از مراجعت هواپیمای از مسیر نجف‌ و فرود در فرودگاه امام‌خمینی«ره» تهران، متاسفانه حدود ۵۰ نفر از مسافرین از هواپیما پیاده نشده و با اشغال و تصرف هواپیما زمینهٔ بروز تخلف چه اقدامات خارج از عرف را برای برخی از افراد فراهم‌ کردند. لازم به‌توضیح‌است که عدم خروج مسافر از هواپیما (که طبق قانون تخلف محسوب می‌شود) منجر به به بروز تاخیر به پروازهای بعدی شرکت شد و درواقع حقوق بدیهی سایر مسافرین را نیز ذایل و ضایع کرد.

لازم به‌ذکر است هیچ‌گونه برخوردی از سوی هیچ‌یک از مهمانداران پرواز با مسافرین رخ نداد و مهمانداران این پرواز همه از بانوان مهماندار بودند؛ ضمن آنکه هواپیما روی زمین و در محل تخلیه مسافر بود. چند نفر محدود از مسافران خود از هواپیما پیاده نمی‌شدند و اجازه پیاده شدن دیگر مسافران را هم نمی‌دادند که پس از حضور کارکنان حراست و ایستگاه در داخل هواپیما تلاش شد مشکل رفع شود.

‌تعدادی از مسافران این پرواز به علت بروز همین تأخیر، در اقدامی‌ که مخل ایمنی محسوب می‌شود، نسبت به باز نمودن ‌درب‌های اضطراری و گشودن سرسره‌های نجات هواپیما اقدام‌کردند و بدین‌ترتیب هواپیمای مذکور از چرخه عملیات پروازی خارج شد.

در این اطلاعیه آمده است: در شرایط سخت تحریم که تأمین ناوگان با مشکلات فراوانی مواجه است، این اقدام چند مسافر خاطی در واقع نه تنها حق مسافران دیگر را ضایع کرد، بلکه یک فروند هواپیما با را نیز به‌صورت عامدانه از شرایط خدمت‌رسانی خارج کرد و بقیه پروازهای شرکت را نیز تحت تاثیر قرار داد و در واقع به صورت زنجیره‌ای سایر پروازها و مسافرین هم با متحمل تأخیر شدند.

پس از انجام چنین اقدامات خلاف قانون از سوی چند مسافر خاطی که در پرواز تنش ایجاد کرده بودند، با ورود ناجا و سپاه فرودگاه، مسافرین خاطی شناسایی و بازداشت شدند و در حال حاضر موضوع با هماهنگی مقامات قضایی در در دست رسیدگی است‌.

این بدعت نامناسب مبنی بر اشغال و تصرف هواپیما پس از خاتمهٔ پرواز، هم منجر به ایجاد تاخیرات سریالی در پروازهای بعدی می‌شود و هم مخاطرهٔ جدی برای ایمنی و امنیت پرواز از حیث آسیب‌رسانی به هواپیما، تلقی می‌شود.

قشم‌ایر ضمن عذرخواهی از سایر مسافرین این پرواز که به علت ایجاد تنش از سوی چند مسافر ‌دچار اتلاف وقت شدند، اعلام می‌نماید اولویت همیشگی این شرکت هواپیمایی رعایت حقوق مسافر و همچنین ایمنی پرواز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار