درخواست مسئولان ورزش ترکیه از ایران

تهران (پانا)- وزیر ورزش و جوانان گفت که در جلسه با وزیر ورزش ترکیه از ما خواستند که خانم‌های والیبالیست محجبه ما به لیگ ترکیه ترانسفر شوند چون به گفته خودشان این علاقه‌مندی را دارند که بانوان محجبه ما در باشگاه‌های ترکیه حضور پیدا کنند تا فضای حجاب اسلامی در ورزش را ترویج دهند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
درخواست مسئولان ورزش ترکیه از ایران

«حمید سجادی» روز یکشنبه درباره کیفیت عملکرد ورزشکاران کشورمان اظهار داشت: ابتدا جایگاه فعلی رتبه دوم کشورمان در جدول رقابت‌ها را تبریک می‌گویم. در صحبت‌هایی که دیروز و امروز با وزیر ورزش ترکیه داشتیم بسیار خوشحال هستند که ایران جز رتبه‌های بالای جدول است و تبریک صمیمانه‌ای از این بابت داشتند. البته روز گذشته برای بازی والیبال تیم کشورمان در محل بازی حضور داشتند.

وی درباره عملکرد تیم والیبال کشورمان اعلام کرد: تیم ما بازی‌های بسیار خوبی در این رقابت‌ها داشته و به گفته کارشناسان احتمالا فینال نیز با ترکیه رقابت خواهیم کرد. سعی ما بر این است تا در کنار بچه‌های تیم باشیم و با روحیه مضاعف بازیکنان را راهی میدان کرده و نتیجه عالی که همان جایگاه قهرمانی است را کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: البته یک یا دو نفر از دریافت کننده‌های خوب و بازیکن مصدوم را در اختیار نداریم اما ورزش را همین فراز و فرودها زیبا کرده و همین که به فینال رسیدند با هر مدالی برای ما ارزشمند است و ما از آنان حمایت می‌کنیم. چرا که آینده والیبال ما همین تیم است تا برای مسابقات المپیک و آسیایی پیش رو بتوانیم این تیم را تقویت‌ و نتایج عالی را کسب نماییم.

سجادی درباره عملکرد بانوان ورزشکار کشورمان در این رقابتها بیان کرد: ما ۱۰۰ بانوی ورزشکار در تیم‌ها و رشته‌های مختلف در این رویداد بزرگ داشتیم و نتایج خوب تیم‌های هندبال و والیبال نشان دهنده رشد این قشر عزیز از جامعه ورزش ما است.

وی اعلام کرد: ما در ستاد عالی بازی‌ها برای تک تک رشته‌هایی که بانوان بودند دلایل خاصی را داشتیم و این جمع ۱۰۰ نفر بانوی محجبه ورزشکار ما چنان حضور آراسته و با وقاری در این رقابت‌ها داشتند که در جلسه با وزیر ورزش ترکیه از ما خواستند خانم‌های والیبالیست محجبه ما به لیگ ترکیه ترانسفر شوند. چون به گفته خودشان این علاقه‌مندی را دارند که بانوان محجبه ما در باشگاه‌های ترکیه حضور پیدا کنند تا فضای حجاب اسلامی در ورزش را ترویج دهند. در جودو بانوان ورزشکار ما علیرغم برخی فشارهای پشت پرده این اولین دوره‌ای بود که با حجاب کامل در این رشته شرکت می‌کنند و باعث افتخار ورزش کشورمان می‌شوند.

سجادی در مورد برخی انتقادات به نحوه میزبانی کشور ترکیه گفت: ما در برخی موارد شاهد کمبودهایی بودیم. اما به قول آن مثال معروف دیکته نوشته نشده غلط ندارد. کشور ترکیه نیز تمام تلاش خود را برای یک میزبانی شایسته انجام داد و وظیفه خود می‌دانیم از این میزبانی تشکر کنیم و امیدوارم در دوره‌های بعد شاهد افزایش حضور بانوان ورزشکار در صحنه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار