در جلسه ستاد برنامه ریزی اربعین آموزش و پرورش مطرح شد؛

گردهمایی دانش‌آموزان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین

تهران (پانا) - دانش‌آموزان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین گردهم می‌آیند تا به صورت خودجوش و داوطلبانه در فعالیت‌های فرهنگی متنوع مشارکت داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی دانش‌آموزان جهان اسلام در پیاده‌روی اربعین

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده در جلسه ستاد برنامه‌ریزی اربعین که با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، مدیران کل این معاونت، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و گروه‌های جهادی برگزار شد، اظهار داشت: تشکل‌های دانش‌آموزی باید از مدارس برای مراسم اربعین و راهپیمایی استفاده کنند؛ وزیر آموزش و پرورش در این راستا به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ کرده است که از تمام ظرفیت مدارس در مسیر حرکت کاروان‌ها در قالب موکب استفاده شود.

وی افزود: خوب است این مدارس از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی برای برپایی موکب آماده شوند.

باقرزاده در ادامه از برگزاری مراسم اربعین با حضور دانش‌آموزان در روز ۲۱ شهریورماه خبر داد که در کربلا برگزار می‌شود.

آمادگی سازمان دانش‌آموزی برای خدمت‌رسانی در اجتماع باشکوه اربعین حسینی

حسین عبادتی قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی نیز از آمادگی این سازمان برای ارائه خدمات در آیین معنوی اربعین خبر داد و گفت: مجموعه‌های خودجوش مردمی قطعا برنامه‌ها و فعالیت‌هایی در اجتماع باشکوه اربعین حسینی خواهند داشت و سازمان دانش‌آموزی هم برای ارائه خدمات آمادگی دارد.

وی افزود: این آمادگی را داریم که هر مجموعه‌ای نیاز به خدمات سخت افزاری و نیروی انسانی داشته باشد از سوی سازمان دانش‌آموزی ارائه شود.

برنامه ریزی برای اجتماع وسیع دانش‌آموزان در اربعین

همچنین مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال سعی داریم در استراتژیک‌ترین نقطه شیعه در مسیر مسجد سهله و کوفه یک کار جمعی را با مشارکت خود دانش‌آموزان رقم بزنیم که هویت‌دار و ویژه آنها باشد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان نوجوان می‌توانند در این مسیر موکب بزنند و در یک حرکت جمعی با محوریت سلام فرمانده به زبان فارسی و سلام یا مهدی به زبان‌های عربی و انگلیسی خوانده شود.

بابایی افزود: دانش‌آموزان حاضر در راهیپمایی اربعین در این مسیر شرکت می‌کنند و یک اجتماع وسیع از دانش‌آموزان خواهیم داشت.

برنامه‌های اربعین ناظر به عموم دانش‌آموزان باشد

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه اربعین باید ناظر به عموم دانش‌آموزان خارج و داخل کشور باشد همچنین ضروری است باید از تمام ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم.

وی افزود: بسته برنامه‌ای تحت عنوان «عهد می‌بندم» را در قالب ۱۲ برنامه طراحی کردیم که متناسب با ذائقه دانش‌آموزان خواهد بود.

پیش بینی اعزام ۳ هزار دانش‌آموز به مراسم اربعین

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان نیز در ادامه این جلسه گفت: بنا داریم امسال با توجه به تجربیات سالیان گذشته درباره اعزام دانش‌آموزان به کربلا، کار متفاوتی داشته باشیم.

وی افزود: تلاش داریم امسال تقدیر ویژه ای برای دانش‌آموزان داشته باشیم تا خود را به کربلا برسانند همچنین در ایلام، اهواز و کرمانشاه به دانش‌آموزان خدمت رسانی خواهیم داشت در مرز مهران، چذابه و شلمچه نیز موکب داریم و امکان خدمت رسانی را فراهم می‌کنیم.

تاریخی ادامه داد: سعی داریم ۳ روز در کربلا برنامه داشته باشیم و امسال پیش بینی اعزام ۳ هزار دانش‌آموز را خواهیم داشت موکب سیار را نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

ارائه خدمات درمانی هلال احمر در مراسم اربعین

شیخ محمدی از سازمان هلال احمر نیز در این جلسه بیان کرد: سازمان جمعیت جوانان هلال احمر پوشش درمانی و امدادی را در این ایام خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه به تشریح برنامه‌های این سازمان در مسیر راهپیمایی اربعین پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار