معاون کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

رشد 3 برابری قبولی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در کنکور 1401

تهران (پانا) - معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کنکور 1401 توسط دانش‌آموزان تحت پوشش این مرکز گفت که میزان دانش‌آموزان تحت پوشش که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند نسبت به سال گذشته 3 برابر شده‌ است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد 3 برابری قبولی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در کنکور 1401

حسین زمانیان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اعلام نتایج کنکور سراسری سال 1401 و تعداد قبول شدگان کمیته امداد در این آزمون گفت: «با اعلام نتایج کنکور سراسری سال 1401 میزان قبولی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران نیز مشخص شد. به‌طوری که در آزمون سراسری امسال، تعداد 625 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش مجاز به انتخاب رشته شدند.»

رشد 3 برابری تعداد مجازین

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به رشد تعداد دانش‌آموزانِ مددجو که در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند، گفت:‌ «تعداد دانش‌آموزانی که امسال در کنکور مجاز به انتخاب رشته شده‌اند نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است. در کنکور سال 1400 حدود 200 نفر در آزمون مجاز به انتخاب رشته شده بودند.»

وی خاطرنشان کرد: «در کنکور سراسری سال گذشته تعداد 26 نفر موفق به کسب رتبه‌های زیر 10 هزار شدند که در آزمون سال جاری با اقداماتی که از سوی کمیته امداد صورت گرفت این رقم به 59 نفر افزایش یافت. از مجموعه 59 نفر برتر که زیر 10 هزار رتبه آورده‌اند، ۳۷ نفر پسر و ۲۲ نفر دختر هستند.»

این مقام مسئول در کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: «تعداد مجازین زیر هزار نیز 6 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند و 7 نفر نیز رتبه‌های بین هزار تا دو هزار را کسب کرده‌اند.»

80 دانش‌آموز مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شدند

به گفته زمانیان، از بین دانش‌آموزانی که مجاز به انتخاب رشته‌ شده‌اند، 80 نفر مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان هستند.

معاون امور فرهنگیان کمیته امداد تاکید کرد:‌ «تلاش می‌شود دانش‌آموزانی که امکان ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگیان دارند، توانمند شوند.»

ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته به دانش‌آموزان کمیته امداد

وی خاطرنشان کرد: «برای دانش‌آموزان تحت پوششی که کنکور داده‌اند مشاوره انتخاب رشته انجام می‌شود و دانش‌آموزان را به موسسات انتخاب رشته معرفی کردیم و کلاس‌های آنلاین و حضوری پیش از کنکور برگزار شده است به این منظور که درصد قبولی بالا برود و برای انتخاب رشته هم با موسساتی که طرف قرارداد بوده‌اند اقدامات انجام می‌شود تا بر اساس رتبه‌ای که کسب کرده‌اند به بهترین شکل انتخاب رشته کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار