معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری دوره توانمندسازی تربیت مربی کشوری سواد فناورانه و برنامه‌نویسی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه از برگزاری دوره توانمندسازی تربیت مربی کشوری سواد فناورانه و برنامه‌نویسی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، خانه ریاضیات اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره توانمندسازی تربیت مربی کشوری سواد فناورانه و برنامه‌نویسی

محمدمهدی کاظمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال؛ «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، اظهار داشت: معاونت آموزش و متوسطه در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ارتقای سطح علمی و فناورانه در حوزه هوش مصنوعی، برای آموزش معلمان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است که این برنامه‌ها به تدریج اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: اولین دوره تربیت مدرس معلمان دوره اول متوسطه با حضور ۲۲۴ معلم از سراسر کشور از ۱۸ مردادماه برگزار شده است و دوره توانمندسازی ۵۷۶ نفر از دانش‌آموزان منتخب مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی که عضو شبکه یادگیری هستند از ۲۵ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه این دوره ها زمینه‌ساز آموزش جامع و دسترسی عادلانه برای همه دانش‌آموزان و معلمان به منابع آموزشی باکیفیت در زمینه برنامه‌نویسی و مهارت‌های مرتبط با آن را فراهم خواهد کرد، گفت: اولین بخش این آموزش‌ها، دوره توانمندسازی۶۰ ساعته پروژه‌محور تربیت مربی کشوری سواد فناورانه و برنامه‌نویسی است که با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، از سوی دفتر آموزش متوسطه اول و همکاری خانه ریاضیات اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با ممارست و برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم، شرایطی را برای همه دانش‌آموزان و معلمان فراهم کنیم که بتوانند پروژه‌های نرم‌افزاری ملی و بین‌المللی را با کیفیت مطلوب تولید کنند.

کاظمی با بیان اینکه شکل‌گیری چنین توانایی‌هایی در معلمان و دانش‌آموزان باعث خواهد شد تا علاوه بر صرفه اقتصادی، از مزیت‌های آن در زمینه خودشکوفایی و توسعه توانایی حل مسئله، خلاقیت و مدیریت زندگی فردی بهرمند شوند، اظهار کرد: این دوره به صورت ترکیبی از موک، کلاس‌های آنلاین و کارگاه‌های حضوری و با محوریت دانش و مهارت‌های پایه ورود به بازار برنامه نویسی برگزار می‌شود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار