مخبر: جریان معاند به‌دنبال زیر سوال بردن مدافعان حرم و فرهنگ ایثار و شهادت است

تهران (پانا) - دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور ظهر امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مخبر: جریان معاند به‌دنبال زیر سوال بردن مدافعان حرم و فرهنگ ایثار و شهادت است

محمد مخبر در ابتدای این جلسه با محکوم کردن تلاش های اخیر جریان معاند برای زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت، جریان مقاومت و مدافعین حرم، گفت: لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه های مرتبط با حوزه فرهنگ برای پاسخگویی به این گونه سخنان که برنامه ریزی شده و وابسته به جریان معاند هستند، اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: آنچه قدرت جمهوری اسلامی ایران را از دیگران متمایز می کند، روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که همه کشورها از سلاح و تجهیزات نظامی برخوردار هستند اما روحیه ایثار و شهادتی که در ملت ایران متبلور است، ما را از سایر کشورها متمایز ساخته است.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت امروز در عرصه بین الملل نشر پیدا کرده و بدین جهت دشمنان مقابله با این فرهنگ را در دستور کار خود قرار داده اند و به صورت برنامه ریزی شده به دنبال تضعیف و زیر سوال بردن مدافعین حرم و جریان مقاومت هستند.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین از مراسم راهپیمایی اربعین به عنوان فرصتی فوق العاده و استثنایی برای ترویج ارزش های دینی و فرهنگی یاد کرد و افزود: دولت آمادگی دارد تمامی امکانات لازم را برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی و ترویج ارزش ها در این مراسم پراهمیت فراهم کند.

وی همچنین به اهمیت دیپلماسی فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی منطقه ای از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است که باید اقدامات بیشتری در این بخش صورت گیرد.

مخبر بر لزوم احصاء دقیق شاخص های فرهنگی و کمی شدن این شاخص ها تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و بهره گیری از اندیشکده های دانشگاهی و دانشجویی می تواند برای احصاء شاخص های فرهنگی موثر و مفید باشد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز حضور داشتند، حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان اخیر جریان فتنه گفت: برخی که در دوره ای تلاش کردند سلامت انتخابات کشور را زیر سوال ببرند، امروز تلاش می کنند مشروعیت جهاد و دفاع از حرم اهل بیت(ع) را زیر سوال ببرند.

وی افزود: اگر رشادت مدافعین حرم و در رأس آنها شهید سردار سلیمانی که منجر به عقب نشینی و نابودی داعش شد نبود، امروز وضعیت منطقه و کشورهای آن می توانست شکل دیگری داشته باشد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت فرهنگی کشور و نتایج نظرسنجی و پیمایش های صورت گرفته در حوزه فرهنگ ارائه شد و موضوعاتی نظیر نشاط اجتماعی، خانواده و جمعیت، پوشش و حجاب و دینداری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی، بودجه فرهنگی با برش استانی به تصویب رسید و مقرر شد این بودجه از محل اعتبارات سفرهای استانی رییس جمهور تامین شود.

تشکیل کمیسیون مشترک سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های ذیربط در حوزه فرهنگی و همچنین دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی برای تدوین برنامه هفتم توسعه در حوزه فرهنگی از دیگر مصوبات این جلسه بود که اعضای این کمیسیون و ملاحظات مرتبط با آن تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار