استمرار کاهش قیمت طلا و سکه

تهران (پانا) - نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد، هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا به دلیل کاهش داد و ستدها و افت نرخ ارز کم شد و این سیر نزولی قیمت‌ها در سه هفته گذشته استمرار داشت. 

کد مطلب: ۱۳۰۰۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
استمرار کاهش قیمت طلا و سکه

به گزارش ایرنا، محمد کشتی آرای اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا با توجه به تحولات جهانی سیر صعودی داشت اما نرخ ارز به دلیل ایام سوگواری سالار شهیدان و تعطیلات این ایام با کاهش همراه بود

وی افزود: در نتیجه تعطیلات هفته گذشته و کاهش نرخ ارز قیمت طلا نیز افت داشت و رشد بهای انس جهانی طلا تاثیری بر قیمت سکه و طلای داخل نداشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به دلیل ایام سوگواری و کاهش تقاضا حباب سکه نیز در این ایام تخلیه شد.

به گفته وی انس جهانی طلا در هفته گذشته با ۱۷ دلار افزایش به ۱۷۹۴ دلار رسید، اما در بازار ایران، سکه طرح قدیم ۵۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۳۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت.

کشتی آرای بیان کرد: در آخرین معاملات نیم سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

وی اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده ۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی همراه بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: حباب سکه نیز با ۲۲۰ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: در مجموع هفته گذشته به دلیل تعطیلات، سطح داد و ستدها کم شد به همین دلیل تقاضا کاهش یافت و حباب سکه نیز کاهش داشت.

کشتی آرای با اشاره به تحولات سیاسی جهانی گفت: این روزها تحولات زیاد است بهای انس جهانی طلا متغیرهای زیادی دارد اما با توجه به مثبت بودن روند مذاکرات پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز افزایش نیابد و در دو سه روز آینده قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار