رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

مقابله با اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی در دستور کار هلال‌احمر

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر گفت برای پیشگیری از تبعات تغییرات اقلیمی از ارتقای همکاری با دستگاه‌های دیگر استقبال می‌کنیم چون اقدامات این جمعیت تنها به امداد و نجات پس از سانحه خلاصه نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۰۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مقابله با اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی در دستور کار هلال‌احمر

بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند گفت: افزایش بارش‌های سیل آسای خارج از فصل همزمان با خشکسالی، از تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی است و هلال احمر در هنگام وقوع حوادثی چون سیل به سانحه فراخوانده می‌شود در حالی‌که مبارزه با تأثیرات تغییرات آب و هوایی و پیشگیری از حوادث ناشی از آن مدتی است در اولویت‌های جمعیت هلال احمر قرار گرفته‌ است.

وی افزود: پس از کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی در گلاسکو اسکاتلند در سال گذشته، امسال این نشست بزرگ بین‌المللی در شرم الشیخ مصر برگزار می‌شود و وزیر اجتماعی همبستگی این کشور پیش از این از جمعیت هلال احمر ایران خواسته بود تجربیات این جمعیت در دو بخش پاسخگویی و پیشگیری از خشکسالی و سیل‌های با منشأ تغییر اقلیم را تدوین و به عنوان راهکارهای عملی و منطقه‌ای در اختیار سران کشورهای جهان در نشست شرم‌الشیخ قرار دهد.

کولیوند ادامه داد: انتظار است که در داخل کشور نیز مشارکت و تعامل بیشتری برای پیشگیری از سانحه سیل و بحران خشکسالی با جمعیت هلال احمر شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر با اجرای طرح‌هایی چون «نذرآب» در تابستان هرسال می‌کوشد متاثرین از خشکسالی در مناطق کم‌برخوردار کشور را یاری کند و امسال نیز این طرح با تمرکز بر تأمین آب شرب سالم و پایدار برای روستاهای درگیر تنش آبی برگزار خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: هلال احمر کشور ظرفیت انتقال تجارب بین‌المللی در پیشگیری از سیل‌های مخرب خارج از فصول بارش را با اتکا به تجربیات خود و شرکای بین‌المللی‌اش دارد و از تعامل و همکاری دستگاه‌های مسئول در کشور برای پیشگیری و افزایش آمادگی در برابر این سوانح استقبال می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار