وزیر آموزش و پرورش در جریان بازدید از ۲ مدرسه کانکسی بم:

مدارس ایمن جایگزین مدارس کانکسی بم می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جریان بازدید از دو مدرسه تمام کانکسی در روستای پشترود شهرستان بم، از تبدیل مدارس کانکسی این شهرستان به واحدهای ایمن در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس ایمن جایگزین مدارس کانکسی بم می‌شود

یوسف نوری ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان بم، در مدرسه کانکسی پسرانه متوسطه دوم نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش کانکسی امام مهدی(عج) روستای پشت‌رود حضور یافت و وضعیت آن را از نزدیک بررسی کرد. ۱۲۶ دانش آموز و هنرجو در این مدرسه تحصیل می‌کنند.

نوری در ادامه، با حضور در مدرسه دخترانه متوسطه دوم نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش تمام کانکسی ۶ کلاسه ۱۵ خرداد روستای پشت‌رود با ظرفیت ۱۰۶ دانش آموز، در جریان شرایط این مدرسه قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با برقراری تماس تلفنی با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با او در این باره گفت‌وگو کرد.

وی در جریان این بازدیدها، با اشاره به وجود ۹ مدرسه کانکسی در بم، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مدارس ۲۲ کلاس درس دارند که در هر کلاس ۱۰ دانش آموز تحصیل می‌کنند و اداره نوسازی مدارس تعهد کرده که در اسرع وقت این مدارس را به کلاس‌های ایمنی تبدیل کند.

نوری با اعلام خبر احداث یک مدرسه در شهرستان بم که اعتبار آن از هفته آینده ابلاغ می شود، گفت: دو مدرسه کانکسی در شهر بم وجود دارد که با احداث مدرسه ایمن دانش آموزان این مدارس کانکسی در این مدرسه مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نظر برای احداث مدارس تامین شده است تصریح کرد: بخشی از این اعتبار توسط وزارت آموزش و پرورش و ۴۰ درصد آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بخشی دیگر نیز توسط خیرین تامین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش به مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان اشاره کرد که ساخت آن در سال ۸۴ آغاز شده است و ادامه داد: این مجتمع با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان بلاتکلیف مانده است و بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به پیچیدگی کار فعلا چهار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

نوری همچنین درباره کارخانه تولید شیر که توسط خیرین در هنرستان کاردانش دخترانه احداث شده بود اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۴ تن شیر در قالب‌های پاستوریزه و هموژنیزه احداث شده که متاسفانه سال‌ها بلااستفاده مانده است.

وی افزود: از دانش آموزان هنرستانی شهرستان بم کمک گرفته می شود تا این مکان به هنرستان تولیدی کشاورزی تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در بازدید از پژوهشسرای رازی این شهرستان قول اهدای دستگاه نانو جهت تکمیل بیشتر فعالیت های این مرکز را داد و همچنین طی تماس با مسئولان اپراتور همراه اول از آنان خواست تا پشتیبانی این مرکز توسط این اپراتور به صورت ویژه انجام شود.

قرار است رییس جمهور و دیگر اعضای کابینه نیز در قالب سفر استانی به کرمان عصر امروز وارد دیار کریمان شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار