سما هرسینی شاکرمی*

مطالعه برای خبرنگار از نان شب واجب‌تر است

روزگاری شد که در میخانه خدمت می‌کنم در لباس فقر کار اهل دولت می‌کنم به نام قلم به نام همان توتمی که خدای عالمیان بدان سوگند یاد می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مطالعه برای خبرنگار از نان شب واجب‌تر است

هر ساله ۱۷مرداد ماه را که مصادف با سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار جان بر کف لرستانی است را روز خبرنگار می نامند.

سومین سالی است که این روز را تبریک می‌گویم و درباره آن می‌نویسم.
خبرنگار در لغت به معنای کسی است که کسب خبر می‌کند و آن را برای انتشار و آگاهی رسانی به مجله و روزنامه و سایت‌های خبری می‌دهد، اما در دنیای حقیقی معنای خبرنگار و کار خبرنگار به حدی زیاد و دشوار است که نمی‌شود‌ آن را در دو یا سه کلمه بیان کرد.

کار خبری را با کلاس های مجازی اساتید پانا لرستان شروع کردم و از همان زمان به این حرفه علاقه مند شدم، چرا که نوشتن برای مردم به من حسی خوبی منتقل می‌کند.

از سازمان دانش آموزی گواهی شرکت در کلاس‌های آموزشی را گرفتم و شروع به فعالیت کردم. بعد از آن در مسابقه مداد آبی با عنوان خبرنگاران جوان در رشته‌های عکاسی خبری و خبرنویسی مقام کسب کردم
و انگیزه ای شد برای ادامه مسیرم.

در دنیای رسانه و مطبوعات باید به دو اصل مهم پایبند بود. عدالت و انصاف شرط پیشرفت و بقا در دنیای جذاب رسانه است.

خبرنگار باید صدا و از جنس مردم باشد، چرا که خبرنگار قلم و چشم بینای مردم جامعه است و وظیفه دارد در مقابله با مشکلات یا بحران ها با قلمش صدای درد مردم باشد.

این حرفه برای نوجوانان که اعتماد به نفس بالایی دارند و اهل قلم هستند و با مردم ارتباط موثری دارند بسیار خوب است، اما در کنار توانایی باید علاقه هم باشد، چرا که خبرنگاری شغلی است که تعطیلی ندارد و باید با عشق و علاقه که خود یکی از گام های موفقیت در این حرفه است به جلو رفت.

به عنوان یک خبرنگار از دید من مطالعه برای خبرنگار از نان شب هم واجب تر است، زیرا باعث کسب اطلاعات بیشتر و بالا رفتن اطلاعات عمومی خبرنگار می‌شود.

امیدوارم تمام کسانی که پا به این عرصه نهاده اند و مشغول فعالیت هستند، رسالت خویش را بدانند و صادقانه در این مسیر گام بردارند و صدای مردم شریف و با اصالت ایران زمین باشند.

دانش‌آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار