‌شکست کرونا با این تغذیه سالم

تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه گفت‌ بعد از کرونا هرچه می‌توانیم باید از منابع ویتامین ث مصرف کنیم و مایعات زیاد بخوریم، از گوشت و مواد غذایی طبخ داده شده و از فست‌فود‌ها دوری کنیم.

کد مطلب: ۱۳۰۰۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
‌شکست کرونا با این تغذیه سالم

به گزارش جامعه ۲۴، بیماری کرونا دوباره در کشور اوج گرفته و کشور وارد پیک هفتم کرونا شده است. از مدت‌ها قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد که با کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان، این بیماری دوباره به اوج خود بازگردد و پیک‌های مختلفی را رقم بزند.

بنا به تاکید پزشکان، نسخه علاج بیماری کرونا همان است که بود، یعنی رعایت پروتکل‌های بهداشت و تکمیل دوزهای واکسن کرونا.

اما در کنار این تجویزها، تغذیه سالم و مناسب نیز راهکار مهمی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و حتی شکست آن پس از ابتلای به آن است.

نوع تغذیه مناسب برای مقابله با ویروس کرونا

در این زمینه سیدضیاءالدین حسینی مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ‌درباره نوع تغذیه مناسب برای مقابله با ویروس کرونا گفت: تامین نیاز‌های بدن برای انجام فعالیت‌های ارادی و غیرارادی، تامین انرژی برای تقویت سیستم دفاعی بدن و ترمیم و بازسازی بدن، از طریق تغذیه و دریافت ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها امکان‌پذیر می‌شود. همچنین ما با رفع گرسنگی احساس لذت می‌کنیم اما تغذیه رسالت‌ دیگری هم دارد.

وی با بیان اینکه تغذیه مناسب باید دربردارنده ۱۶ ماده حیاتی معدنی باشد. ادامه داد: این مواد معدنی در سیستم سلامتی، نقش بسیار گسترده‌ای را ایفا می‌کنند. آنها علاوه بر اینکه آنزیم‌های متعددی را فعال می‌کنند، فعالیت آن‌ها را نیز تعدیل، تسریع یا کند می‌کنند.

این متخصص تغذیه درباره اهمیت نوع تغذیه مناسب بیان کرد: برای نمونه ۴۰ درصد سرطان‌ها را با نوع تغذیه می‌توان پیشگیری یا تعدیل و یا از بروز آن جلوگیری کرد.

رابطه کرونا و تغذیه

حسینی مظهری درباره رابطه کرونا و تغذیه هم توضیح داد: درباره کرونا به این صورت است که عده‌ای مبتلا می‌شوند و عده‌ای مبتلا نمی‌شوند. در اصل ویروس، همان ویروس است، ولی فردی که سیستم دفاعی و جنگنده مناسبی دارد می‌تواند از خودش در برابر کرونا و انواع بیماری مراقبت کند.

وی خاطرنشان کرد: ما همیشه بر مساله تناسب، تعادل و تنوع تاکید کرده و می‌گوییم که مساله پیشگیری در تمام موارد ارزان‌تر و کاراتر است و با کمترین داده بهترین ستاده را دریافت می‌کنیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره اهمیت قدرت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا گفت: باید سر بزنگاه‌های زندگی مثلا در دوران کودکی و بلوغ و ... مسائلی را که می‌تواند زمینه‌ساز بیماری باشد با تقویت نیاز‌های دفاعی بدن از بین ببریم. چه از نظر ساختاری که بدن بتواند نیاز خود به آنتی‌بادی‌ها را از طریق غذا دریافت کند و چه از نظر حمایتی که بدن ویتامین‌ها و مینرال‌ها و ضدزنگ‌ها یا آنتی‌اکسیدان‌ها را دریافت کند.

قدرت یک سیستم بدنی با تغذیه درست به دست می‌آید

وی با بیان اینکه قدرت یک سیستم بدنی به مرور زمان و با تغذیه درست به دست می‌آید، گفت: در صورتیکه به کرونا مبتلا شدیم تاکید بر این است که هرچه می‌توانیم از منابع ویتامین ث مصرف کنیم و مایعات زیاد بخوریم، همچنین از خوردن گوشت و مواد غذایی طبخ داده شده و فست‌فود‌ها اجتناب کنیم.

حسینی مظهری با بیان اینکه توجه به منابع غذایی سالم- نه آن منابع گیاهی که در فاضلاب پرورش داده می‌شود- بسیار مهم است، اضافه کرد: ما آلودگی‌های بیرونی را با پختن و شستن و ضد عفونی از بین می‌بریم، ولی درباره سبزیجات که داروی بدن بوده و سلامتی را تامین می‌کنند و با کمترین انرژی، بهترین مواد مغذی را به ما می‌دهند، موضوع فرق می‌کند. اگر این سبزیجات در محیط نامناسب پرورش پیدا کنند و با سموم غیراستاندارد یا کود غیراستاندارد یا با آلودگی‌های فلزات سنگین، سلامتی‌شان خدشه‌دار شود، نمی‌شود آنها را با شستن، پختن یا ضد عفونی کردن تمیز کرد.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا باید از گوشت و غذا‌های سنگین دوری کنید،‌عنوان کرد: باید مراقب باشیم که سبزیجات و میوه‌جات سالم مصرف کنیم یعنی سبزیجات و میوه‌جاتی که شرایط طبیعی داشته باشند و با کود‌های شیمایی و سموم غیراستاندارد آلوده نشده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار