بیان اهداف عزاداری احلی من العسل

بیرجند (پانا)-دانش‌آموز 17ساله طی نشستی به بیان اهداف برگزاری دهمین سوگواره سراسری (احلی من العسل)پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۹۹۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بیان اهداف عزاداری احلی من العسل

به گزارش پانا، امیرحسین غلام پور اظهار کرد: قرن‌ها از واقعه عاشورا می‌گذرد و این حرکت عظیم هر سال با شکوه بیشتر توسط آزادی خواهان جهان بازخوانی می‌شود. خیلی از ما آرزو می‌کنیم کاش توفیق حضور در کربلا را داشتیم تا مانند حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) با «لبیک یا حسین» ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمانمان را پاسخ می‌دادیم.
غلام پور افزود: فلسفه قیام عاشورا بر اساس فرمایشات امام حسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر و احیای ارزشهای دین اسلام بوده است. برای تحقق فلسفه قیام عاشورا چه می‌توان کرد؟ «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» ترجمانش این است که قیام عاشورا برای تمامی زمان‌ها و در تمامی مکان‌ها و برای کل بشریت درس دارد. و همه باید تلاش کنند تا به اندازه بضاعت خود از این دریای حکمت بهره ببرند و هر کس به نوبه‌ی خود ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمانش را صرف کرده و با گفتن «لبیک» به آن جامه عمل بپوشاند.
امیرحسین غلام پور دانش آموز 17ساله با بیان این مقدمه به ذکر اهداف برگزاری سوگواره «احلی من العسل» پرداخت و گفت: با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان و هم سن و سال‌های خودم در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت و دیگر خلقیّات نیکو و نیز در راستای اجرای دهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» در قالب تجمع هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزان به مناسبت بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام و تجلیل از مقام ۳۶۰۰۰ دانش‌آموز شهید دوران دفاع مقدس، رأس ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه مورخ 13مرداد ماه 1401 مصادف با هفتمین ماه محرم الحرام، به طور همزمان در میعادگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.
امیرحسین غلام پور در پایان گفت:این مراسم می تواند تجربه و افتخاری برای همه ی عاشقان ومحبین خاندان عصمت و طهارت و نوجوانان ولایتمدار باشد تا با حضور ارزشمند خودشان زینت بخش این مراسم که معنوی باشند و یقین دارم که دانش آموزان و همه جوانان و نوجوانان شهید ایران اسلامی همانند شهیدحسین فهمیده از شهدای نوجوانی چون حضرت قاسم(علیه السلام) پیروی می کنیم و مرگ با عزت در راه ولایت را(شیرین تر ازعسل) می خوانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار