نماینده استان سمنان در دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور:

‌مجلس دانش‌آموزی، تمرین کرد مردم‌سالاری دینی است

سمنان (پانا) - نماینده استان سمنان در دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور گفت فلسفه بحث مجلس دانش‌آموزی و مجلس شورای اسلامی پارلمان دانش آموزی، در همین دوران دانش آموزی، تمرین مردم‌سالاری دینی است.

کد مطلب: ۱۲۹۹۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
‌مجلس دانش‌آموزی، تمرین کرد مردم‌سالاری دینی است

حدیثه محسنی ملردی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه پارلمان دانش آموزی باید زبان گویای دانش آموزان باشد، خاطرنشان کرد: پارلمان باید زبان گویای نسل جوان، نوجوان و آینده این جامعه باشد.

وی با عنوان این مطلب که مجلس دانش آموزی، یک نهاد صنفی و مشورتی است که موجبات حضور دانش آموزان را در اجتماع فراهم کرده و به آنها هویت و نقش اجتماعی می دهد، افزود: توصیه می کنم دانش آموزان در زمان تحصیل خود در این نهاد شرکت کرده و خود را از ابعاد مختلف به ویژه حضور در اجتماع و گرفتن مسئولیت اجتماعی که مجلس برای آنها برگ برنده است، مورد استفاده قرار دهند.

نماینده استان سمنان در دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور، هدف از عضویت دانش آموزان در مجلس دانش آموزی را ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ گفت و گو و مشورت بین دانش آموزان، بهره گیری از نظرات دانش آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و طرح و برنامه های مرتبط با آن ها، آشنا کردن دانش آموزان با مقوله های فرهنگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی، تقویت روحیه خودباوری، خوداتکایی و اخلاق اجتماعی و همچنین تقویت هویت اسلامی و ایرانی و تحکیم و ترویج ارزش های آن و ... عنوان کرد.

محسنی با اشاره به اینکه یکی از طلایی ترین دوران زندگی بنده که تجربیات زیادی آموختم از نظر اخلاقی و فرهنگی و معنوی و از همه مهم تر اجتماعی، در دهمین دوره مجلس دانش آموزی بود، اظهارکرد: تشکل سازمان دانش آموزی و در کنار آن مجلس دانش آموزی، یکی از مسیرهای ارتقاء جهت پیشرفت در عرصه اجتماعی و دارا شدن هویت و ارزش دهی به خود است.

خبرنگار: فاطمه زهرا افشاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار