سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان:

هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل، آشنایی دانش‌آموزان با قیام عاشوراست/ فیلم

سمنان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان، هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را آشنایی دانش‌آموزان با قیام عاشورا و الگوبرداری از زندگی شهید ۱۳ ساله دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن(ع) عنوان کرد و گفت عسل شیرین‌ترین خلقت خداست، از عسل شیرین‌تر تنها شهادت است که حضرت قاسم به آن رسید.

کد مطلب: ۱۲۹۸۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل، آشنایی دانش‌آموزان با قیام عاشوراست/ فیلم

محمد شاه حسینی در آیین سوگواری احلی من العسل، با بیان اینکه این سوگواره به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت ‎پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن برگزار شد، خاطرنشان کرد: وقایع کربلا و آنچه در عاشورا بر امام حسین و خانواده اش گذشت، نکته‌ای است که دانش آموزان باید با آن آشنا شده و الگو بگیرند.

وی با اشاره به شور و شعور حسینی دانش آموزان، افزود: زندگی حضرت قاسم بن الحسن(ع) راهی روشن بوده و دانش‌آموزان این استان نیز با تأسی از سیره این شهید نوجوان دشت کربلا، انشاءالله مطیع ولایت بوده و رویکرد ولایتمدارانه در اعمال، رفتار و اندیشه‌ها خواهند داشت.

سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: قاسم ابن الحسن(ع) الگوی نیک نهادی بود که در پاسخ به ندای ولی خود با بیان "الموت احلی من العسل" به جهانیان اثبات کرد، ایثار و شهادت در راه دین خدا محدود به سن و سال نیست و هر جا که ولی خدا درخواست یاری کرد باید از گرامی ترین سرمایه خود یعنی جان گذشت.

شاه حسینی با عنوان این مطلب که این الگوهای تحول ساز در تاریخ اسلام، عامل تربیت و تعالی جوانان ایران اسلامی در دفاع مقدس شدند تا با تاسی از این بزرگوار حماسه های دیگری از جنس تاریخ کربلا در اذهان دنیا خلق کنند، تصریح کرد: محرم یادآور حماسه سازی انسان‌های والایی است که با نثار خون خود درس آزادگی را به همه بشریت ارزانی کردند و حضور جوانان عاشورایی عامل تحرک این نهضت تا امروز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار