مدیرعامل سازمان زییاسازی در گفت‌وگو با پانا:

دزدی مجسمه و کابل مسی در پایتخت جدید نیست؛ توصیه سازمان زیباسازی به مناطق شهرداری

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت که موضوع دزدی مجسمه، کابل مسی و المان نوری همیشه بوده و چیز جدیدی نیست. به مناطق تاکید شده است نگهداشت آثاری که ارزش مادی و معنوی جدی‌تر دارند با دقت نظر بیشتری انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۹۸۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دزدی مجسمه و کابل مسی در پایتخت جدید نیست؛ توصیه سازمان زیباسازی به مناطق شهرداری

رضا صیادی در گفت‌وگو با پانا درخصوص دزدی بخش‌هایی از مجسمه‌های پایتخت مانند دزدیده‌شدن دسته جاروی مجسمه پارک جوانمردان و لزوم اجرای مصوبه حریم آثار هنری ارزشمند گفت: «در شهر نه فقط المان‌های حجمی، بلکه المان‌های نوری و حتی پله برقی همگی دچار معضل و بحران نگهداشت است و باید در موضوع نگهداشت یک ساز و کار جدی در نظر بگیریم. یکی از مسائل ما نگهداشت المان‌های حجمی است. وقتی المانی ساخته و یک اثر هنری خلق می‌شود برای نصبش در یک بوستان، یک منطقه خاص یا یک نهاد خاص به بهره‌بردار تحویل می‌شود و صورت جلسه تهیه می‌شود و از این به بعد نگهداشت آن با ما نیست چون ساز و کارش را نداریم.»

وی ادامه داد: «موضوع دزدی مجسمه، کابل مسی و المان نوری همیشه بوده و چیز جدیدی نیست. به مناطق تاکید کردیم در نگهداشت آثاری که ارزش مادی و معنوی جدی تر دارند با دقت نظر بیشتری انجام شود.»

صیادی درخصوص اینکه آیا رویکرد سازمان زیباسازی درخصوص سردیس‌ها آثار حجمی در شهر تغییر کرده است هم توضیح داد: «رویکرد تغییر نکرده و کمیته هنری سازمان در تعامل با همه هنرمندان چه در حوزه هنرهای تجسمی و چه سایر هنرمندان است؛ اما اینکه ممکن است افرادی از ما توقع داشته باشند که صرفا از یک جریان آثار هنری انتخاب شود را به صلاح نمی‌دانم چون معتقدم در سازمان زیباسازی باید به روی همه هنرمندان باز باشد و فقط یک گروه، انجمن و نهاد نباید باشد و تک تک هنرمندان برایمان عزیزند و ما با مجموعه هنرمندان همکاری می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار