سوگواره احلی من العسل به یاد قاسم ابن‌الحسن

قائمشهر (پانا) - سوگواره احلی من العسل به یاد قاسم بن الحسن و با حضور پرشور جوانان و نوجوانان عاشورایی در قائمشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره احلی من العسل به یاد قاسم ابن‌الحسن

سوگواره احلی من العسل با حضور پرشور نوجوانان عاشورایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان مازندران شهرستان قائمشهر برگزار شد؛ در این مراسم جمعی از نوجوانان عزادار برای مظلومیت و شهادت حضرت قاسم ابن‌الحسن علیه‌السلام برادرزاده امام حسین علیه‌السلام در واقعه عاشورا سوگواری کردند.

هرا دارایی، معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان بیان کرد: امروز مصادف با‌ششم محرم است و روزی‌که منصوب به نام حضرت قاسم بن الحسن علیه‌السلام در واقع این جمله زیبایی که از ایشان بیان شده "احلی من العسل " به این معنی است که شهادت برای من شیرین تر از عسل است، که هدف ما از برپایی این مراسم نشان دادن دلاوری و رشادت جوان کربلا به نوجوانان و جوانان عزیز شهرمان بوده است.

وی همچینن افزود: دانش‌آموزان و نوجوانان را جمع کردیم تا با محیط های این چنینی آشنا شوند و در واقع برای آنان درس عبرتی بشود و شهید نوجوان کربلا برای آنان که الگوی خوب و مناسبی است از آن پند بگیرند.

این همایش با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری نوجوان سیزده‌ساله دشت کربلا برگزار شد. در حماسه عاشورا وقتی نوجوان سیزده‌ساله از شهادت به‌عنوان طعمی شیرین‌تر از عسل یاد می‌کند نشان‌دهنده اوج عزت و شهامت او بوده و چه خوب است که نسل نوجوان امروز نیز با چنین معرفتی آشنا شود.

دانش آموزخبرنگار : آیناز آذرگون

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار