برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز

شیراز (پانا) - همزمان با ششم محرم و بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن، دهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل»در حرم مطهر مطهر احمد بن موسی، با حضور بیش از یک هزار دانش‌آموز و نوجوان حسینی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در این مراسم گفت: حضرت قاسم بن الحسن یادگار گرانقدر امام مجتبی(ع) است که ایشان در سن نوجوانی به شهادت رسیدند.

علیرضا شادباش در ادامه افزود: حضرت قاسم (ع) هنگامی که خواستند به میدان بروند، اباعبدالله الحسین (ع) از او پرسید که اکنون این حالت برای تو چگونه است؟ و حضرت قاسم (ع) فرمودند:«احلی من العسل» مرگ در راه خدا برای من شیرین‌تر از عسل است و این بایستی الگوی دینی ما باشد.

وی ادامه داد: امروزه جوانان و نوجوانان و مردم ما برای ایثارگری و جانفشانی در راه دین آماده ایستاده‌اند مانند قاسم بن الحسن (ع)، که بگویند جانفشانی در راه دین از عسل شیرین تر است.

شاد باش گفت: اگر ما توانسته‌ایم در مقابل دشمنان قدار خود بایستیم به دلیل رشادت شما نوجوانان است که در همین رابطه الگو‌های زیادی را ما در جبهه جنگ دیده‌ایم و امروزه هم شاهد آن هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در پایان افزود: برخی از تئوری پردازان غربی هنگامی که برنامه‌ریزی می‌کردند برای اینکه بگویند تمدن لیبرال دموکراسی، بایستی اولین تمدن دنیا باشد، معتقد بودند تنها تمدنی که مقابل ما بتواند بایستد، تمدن شیعه است که دو اصل دارد. یکی پرچم سرخ حسینی و دیگری پرچم سبز مهدوی؛ این یعنی طرفداری امام حسین و آماده بودن و جانفشانی در راه دین خدا، تحت هدایت امام عصر (عج) که اکنون همه شما آماده هستید تمدن نوین اسلامی را زیر پرچم امام عصر (عج) به وجود بیاوریم، پس اگر ما این دو اصل را داشته باشیم دشمن نمی‌تواند مقابل ما بایستند.

این سوگواره با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس و معاونان اجرایی، معاونین پرورشی و کارشناسان اداری و… و با حضور جمعی از نوجوانان و جوانان حسینی صبح امروز همزمان با 320 نقطه در سراسر کشور در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمدابن موسی (ع) در شیراز برگزار شد.

دانش‌آموز خبرنگار: امین رحمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار