نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

احلی من العسل بسیاری از ارزش‌های قاسمی را در ذهن و دل نوجوانان روشن می‌کند

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برنامه‌هایی همچون احلی من العسل و ارزش‌های حضرت قاسم بن الحسن(ع)را که مختص دانش‌آموزان است روشن کننده دل و ذهن نوجوانان خواند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
احلی من العسل بسیاری از ارزش‌های قاسمی را در ذهن و دل نوجوانان روشن می‌کند

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در مراسم سوگواره دانش آموزی«احلی من العسل» گفت: شاید این مجلس را از جهاتی از مجالس مختلف با اهمیت تر می دانم، چرا که دشمنان ما امروز تبلیغ گسترده ای دارند که دانش آموزان، نسل نو و نوجوان و جوان ما از ارزش های انقلاب و اسلام فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: برگزاری این مراسم با حضور این عزیزان یک معنای دیگری دارد تا کسانی که اینگونه تبلیغ می کنند، بدانند دانش آموزان ما عشق به امام حسین و انقلاب و اسلام دارند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: باید بدانید حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا در گفتگو با عموی خود امام حسین (ع) به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می پردازد و جمله ارزشمند احلی من العسل به معنای مرگ برای من شیرین تر از عسل است را بیان می کند.

امام جمعه تبریز ادامه می دهد: این واقعه مهم بسیاری از ارزش هایی که در ذهن و دل نوجوانی همچون حضرت قاسم شکل گرفته را روشن می کند.

آیت الله آل هاشم با بیام روایت امام صادق علیه السلام که می فرمایند: «هر کس که خدا خیرخواه او باشد محبت حسین علیه السلام و زیارتش را در دل او مى اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد، کینه و خشم حسی»، گفت: امام حسین (ع) یک ویژگی ها و امتیازهای خاصی دارند که باید به آنها توجه کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از این ویژگی ها رسوخ حرارت محبت ایشان در دل مومنین است که پیغمبر اکرم(ص) فرمودند که علاقه خاصی در قلوب مردم برای امام حسین وجود دارد که خاموش شدنی نیست.

وی توضیح داد: از نظر فضیلت و علم و قدرت و شجاعت و انجام درست وظایف خود همه 14 معصوم یکی هستند چنانچه در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم همه شما مثل هم هستید و همگی نورهایی در عرش خداوند متعال بودید و خداوند متعال بر ما منت گذاشت و آن انوار مقدس را در عبدان مطهر شما قرار داد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: ویژگی دوم تربت امام حسین(ع) شفای دردها است. برداشتن و خوردن کمی از خاک حرم مطهر امام حسین ع اشکالی ندارد و شفا است.

نماینده ولی فقیه در استان مطلوبیت همیشگی عزاداری امام حسین علیه السلام را از دیگر ویژگی ها عنوان کرد و افزود: سفارش موکد و فراوان به عزاداری و زیارت ایشان است، عزاداری و گریه کردن در روز شهادت اهل بیت شایسته است اما برای هیچ کدام از معصومین به اندازه امام حسین (ع) سفارش نشده است.

وی اشاره کرد: امتیاز مهم دیگر امام حسین علیه السلام این است که اگر امام و واقعه کربلا نبود بلکه اسلام هم نبود. ایشان اسلام را بیمه کردند و شیعه را احیا کردند.

امان جمعه تبریز در خصوص دیگر ویژگی ایشان بیان کرد: محبت ویژه پیامبر اکرم(ص) به ایشان بود و پیامبر وقتی امام در سه سالگی وارد مسجد می‌شد از بالا به پایین منبر می آمد و می فرمودند: یا حسین تو امامی، برادر و پدرت امام است و ٩ نفر از فرزندان تو امام هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار