سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر تاکید کرد؛

خانه‌های هلال پایگاه آموزش‌های اجتماع محور در سوانح

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از اجرای برنامه های آموزشی اجتماع محور در سوانح ویژه خانه های هلال در سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خانه‌های هلال پایگاه آموزش‌های اجتماع محور در سوانح

پیمان صابریان در دوره آموزشی تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال با اشاره به اینکه خانه های هلال یکی از ظرفیت های بسیار مهم جهت آموزش و توانمندسازی عموم در برابر مخاطرات است، گفت: برنامه های آموزشی اجتماع محور در سوانح ویژه خانه های هلال برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجتماع محلی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها از آسیب پذیرترین قشر در حوادث یا همان اولین های خط مقدم به سوانح هستند.

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت مدیریت اجتماع محور افزود: رویکرد اجتماعی محور برنامه ای است که در آن مشارکت افراد محلی برای تشخیص مشکل، اولویت بندی و حل آن رکن اساسی تلقی می‌شود.

صابریان ایجاد آگاهی عمومی را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح تسهیلگر اجتماع محلی را نسبت به نقش خود در تغییر شرایط موجود حساس و آگاه می شود و پس از آن اجتماع محلی برای تغییر شرایط فعال خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: روش های یادگیری مشارکتی، اصول مذاکره بشردوستانه، روش های تسهیلگری در جوامع محلی، شبکه سازی، مدیریت پروژه های بشردوستانه، پایش و ارزیابی فعالیت های اجتماع محور، بسیج اجتماعی، مدافعه گری، اقدامات اعتماد ساز، تحلیل، ارزیابی فرهنگی و اجتماعی از جمله آموزش های مهم برای یادگیری مدیریت بحران مبتنی بر اجتماع است.

به گزارش سایت هلال احمر اولین دوره از آموزشهای مهارتی و توانمندسازی خانه های هلال در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر ، رئیس سازمان امدادونجات ،رییس سازمان جوانان ،معاون آموزش و پژوهش و جمعی از مدیران ستادی جمعیت در تاریخ ۱۲ و ۱۳ مردادماه در شهر قزوین برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار