سخنگوی دولت در پاسخ به پانا:

دولت برای جبران کمبود معلم طبق دستور رهبر انقلاب عمل خواهد کرد

تهران (پانا) - سخنگوی دولت خبر داد برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای حضور رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۹۸۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دولت برای جبران کمبود معلم طبق دستور رهبر انقلاب عمل خواهد کرد

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام ‌عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: بیش از ۸۰ هزار تن اقلام در اختیار هیات‌های مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت. دولت با جدیت مسیر تسهیل هر چه بیشتر شرایط حضور هموطنان ‌در مراسم اربعین را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: روز گذشته امضای تفاهم‌نامه پالایشگاه مروارید مرجان و پتروپالایشگاه شهید سلیمانی منتشر شد. این تفاهم‌نامه در استمرار رویه جدید دولت برای حمایت حوزه‌های پیشران اقتصاد به سرمایه‌گذاری و هدایت نقدینگی کشور به این حوزه‌‌ها بود. به واسطه مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها صورت گرفت که با این روش تامین مالی، آثار تورمی نقدینگی موجود در کشور مدیریت خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان، گفت: پیرو دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

آیت‌الله رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند

سخنگوی دولت در خصوص برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای حضور رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفته است.

در طرح‌‌های فروش خودرو، بیش از ۲۳۰ هزار خودرو به مادران ‌تخصیص داده شده است

وی در خصوص آخرین وضعیت قانون جوانی جمعیت نیز گفت: ستاد مربوطه در وزارت بهداشت فعال شده و از ما گزارش خواستند و الزاماتی ابلاغ کردند و ما پیگیر اجرای مصوبات هستیم. در مجموع اعتبارات بانکی، از ابتدای سال جاری تا ۱۰ مرداد، ۲۱۷ هزار فقره وام فرزندآوری در راستای اجرای این قانون اعطا شده که مبلغ آن ۸۶ هزار میلیارد ریال است. وام قرض‌الحسنه ازدواج نیز ۳۲۰ هزار فقره اعطا شده است. در طرح‌‌های فروش خودرو، بیش از ۲۳۰ هزار خودرو به مادران عزیز تخصیص داده شده است. تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر تکمیل ثبت نام داشتند.

دولت تماشاگر برخی مشکلات مردم ‌یا مدیریت مانیتورینگ، در این دولت وجود ندارد

وی ضمن اشاره به حضور مسئولان دولتی در محل حوادث و مدیریت میدانی، بیان کرد: حضور مسئولان اجرایی در صحنه مشکلات در لحظه برای مدیریت بحران ها تکلیف و وظیفه مدیران اجرایی است و اینکه صرفا دولت تماشاگر برخی مشکلات مردم باشد یا مدیریت مانیتورینگ داشته باشد در این دولت وجود ندارد و اعتقادی هم به آن ندارد. حضور میدانی مسئولان در حوادث وجه تمایز این دولت با دولت های گذشته است و شاید این اقدام دولت هم مورد پسند کسانی که نگاه متفاوت برای حل مشکلات دارند نباشد، اما دولت بر آن تاکید دارد.

طرح ساماندهی کارکنان دولتی در دست اجراست

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره دستورالعمل تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش و طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورشی که در مجلس مطرح است، گفت: ساماندهی کارمندان دولتی در دستور کار دولت است و سازمان امور اداری و استخدامی طرحی را در دست اجرا دارد که کارمندان دولت با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایشان بتوانند، بهترین جایگاه را در همان ارکان مختلف دولتی داشته باشند به ویژه سازمان‌هایی که کمبود نیرو دارند، از سبد کارمندان موجود دولت در سایر بخش‌ها استفاده کنند.‌

گزینش معلمان باید صحیح و خرمندانه باشد و اجازه ندهیم که نیروهای بی‌کیفیت وارد آموزش و پرورش شوند

وی ادامه داد: مساله دوم درباره کمبود معلم در کشور است که از مسائل جدی آموزش و پرورش است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید سعی شود مسیر به گونه‌ای طراحی شود که معلمان سراسر کشور از مسیرهایی که تضمین‌کننده کیفیت معلمان است، جذب شوند. دولت در همین مسیری که مقام معظم رهبری مشخص کردند، اقدام می‌کند و این مسیر را با جدیت پیش خواهیم برد. گزینش معلمان باید صحیح و خرمندانه باشد و اجازه ندهیم که نیروهای بی‌کیفیت وارد آموزش و پرورش شوند. انتظار می‌رود مجلس نیز همان مسیری که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند را در پیش بگیرد تا بتوانیم شاهد ورود نیروهای باکیفیت باشیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: طبیعتاً در بین سایر کارمندان دولت نیز اگر کسانی شرایط معلمی را داشته باشند و از صلاحیت‌های لازم برخوردار باشند، آنها هم از این مسیر محروم نخواهند شد. این موضوعات نیازمند طراحی لایحه لازم یا انجام کارشناسی‌های مقدماتی لازم است تا بتوانیم حل مشکلات را از مسیرهای تخصصی پیش ببریم.

وی ضمن اشاره به ساماندهی کالاهای انباشته شده در گمرک، گفت: از ابتدای فعالیت دولت کار جهادی و جهشی در وزارت اقتصاد برای ساماندهی کالاهای دپو شده، صورت گرفت و در هفته جاری سازوکارهای جدیدی در حوزه اموال تملیکی اتخاذ می‌شود. ۲۷ هزار تن ذرت از سال ۱۳۹۰ در دو انبار مانده بود که ۱۰ هزار تن آن به جای امحا به خارج از کشور ارسال و فروخته شد.

ارزیابی خسارات ناشی از سیل نهایی نشده است

وی در خصوص میزان خسارات سیل نیز اظهار کرد: ارزیابی خسارات نهایی نشده است؛ در جلسه گذشته هیات دولت دو روش برایجبران خسارات سیل در نظر گرفته شد؛ روش اول در نظر گرفتن تنخواه تحت مدیریت وزارت کشور و‌ ستاد مدیریت بحران است. روش دومفعال کردن صندوق بیمه همگانی برای امکان استفاده از ظرفیت بیمه است.

سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت در کنترل قیمت‌ها نیز گفت: دولت هیچ افزایش قیمتی را بدون دلایل روشن و موجه نمی پذیرد و معتقد است در برخی اقلام اصلی باید کاهش قیمت صورت بگیرد که این دستور ابلاغ شد و هیچ افزایش قیمتی هم در دستور کار نیست. دولت مدیریت بازار و کنترل نرخ تورم را با جدیت دنبال می کند و شیب تورم هم در پی اصلاح نظام اقتصادی سیر نزولی یافته است.

دولت در حال تلاش برای فراهم کردن زیر‌ساخت‌های نهایی کالابرگ است

وی در خصوص برنامه اجرایی دولت برای شیوه حذف ۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: مباحث و دیدگاه‌ها در خصوص شیوه اجرا مسأله است. مجلس بر اجرایی کردن کالابرگ اصرار دارد دولت در حال تلاش برای فراهم کردن زیر‌ساخت‌های نهایی این موضوع است اما تا زمانی که زیر ساخت‌های مناسبی وجود نداشته باشد و امکان جبران برای مردم از طریق کالا برگ فراهم نباشد شیوه پرداخت نقدی ادامه خواهد داشت و یکی از زیر ساخت‌های لازم برای کالا‌برگ است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در طرح مجلس، صرفاً اقلام محدودی از کالاهای اساسی و کالاهای مستقیم برای اختصاص کالا برگ مطرح است در صورتی که تاثیر قیمتی حذف ارز ترجیحی برای این کالاهای اساسی و مستقیم نخواهد بود. در شیوه پرداخت نقدی خود مردم را مختار کردیم که قدرت انتخاب گسترده‌تری داشته باشند. این لایحه‌ای که دولت اخیرا ارسال کرد و دوباره هم لایحه دیگری ارسال خواهد کرد که مسئله شفاف‌تر باشد تا نگاه مجلس هم روشن‌تر شود و این ابهام در شیوه جبران خسارت برای مردم برای دولت هم مشخص شود تا مناسب‌تر گام برداشت.

بهادری جهرمی اضافه کرد: مدیران اجرایی به محض مقدمات طرح اجرا شود اعلام می‌‌کنند، همچنان هم که پیش از این هم در این دولت هر طرحی بنا بود اجرا کند مدیران اجرایی اطلاع رسانی کرده اند. رسانه‌ها لطفا از مدیران اجرایی و مجرای دولتی اخبار دولت پیگیری کنند.

برنامه راهبردی همکاری با چین در حال اجراست

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره تجارت خارجی ایران و چین نیز گفت: بر اساس آمارهای گمرک در ۴ ماه نخست امسال ارزش صادرات به چین رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. در سال ۱۴۰۰ حجم تجارت خارجی ایران و چین ۴۳ درصد رشد و صادرات به چین نیز ۵۸ رشد داشته است. سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی به چین نیز جهش ۴۵ درصدی داشته است.

وی در خصوص پیگیری حقآبه هیرمند نیز اظهار کرد: این موضوع در دست پیگیری است و به زودی وزیر نیرو به افغانستان سفر می‌کند و یکی از محورهای اصلی این سفر پیگیری تحقق حقآبه ایران از رود هیرمند است. طرف افغانستانی حقوق آبی ایران از رود هیرمند را پذیرفته است و اختلاف دوطرف فقط درباره میزان ورودی آب است که ایران با جدیت موضوع را دنبال می‌کند.

بهادری جهرمی در خصوص معرفی وزرای کار و صمت به مجلس نیز بیان کرد: معرفی وزیر کار در سقف زمانی قانونی انجام خواهد شد. در خصوص دو وزارتخانه دیگر فعلاً وزارتخانه‌ای از سوی مجلس ایجاد نشده است، اجازه بدهید اگر تصویب نهایی مجلس مبنی بر تشکیل وزارتخانه جدید باشد، دولت وزیر مربوطه را معرفی خواهد کرد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار