نماینده ولی فقیه استان سمنان در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش:

مربیان، نقش اساسی در تربیت دانش‌آموزان دارند

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با عنوان این مطلب که مربیان نقش اساسی در فرآیند تربیت دارند و تنها حضور روحانیون برای تربیت کافی نیست، گفت بلکه باید تربیت عملی صورت پذیرد که بسیار موثر است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مربیان، نقش اساسی در تربیت دانش‌آموزان دارند

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در جلسه استانی کمیته مشترک همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، حوزه علمیه و سایر ارگان های وابسته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه آموزش و پرورش محیطی معنوی دارد و تربیت هدف مقدسی است، افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، ما به دنبال تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار هستیم، پس فرقی نمی کند که آموزش و پرورش یا حوزه این کار را انجام دهد؛ این یک وظیفه مشترک است و همه در آن نقش دارند.

وی تاکید کرد: نماز جماعت، نیاز به توجه ویژه و نگاه درستی دارد. با توجه به حضوری شدن مدارس، اقامه نماز جماعت از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران مدارس با آماده کردن فضای مناسب و جذاب و برنامه های متنوع، دانش آموزان را برای انجام این فریضه الهی تشویق و ترغیب کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه، با اشاره به این که آموزش و پرورش با حدود ۱۳۰هزار دانش آموز و ۹۵۰۰ همکار فرهنگی، نیازمند این است که در امر تربیت از ظرفیت های حوزه علمیه، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و سایر نهادهای وابسته استفاده کرده و آن ها در بدنه آموزش و پرورش حضور داشته باشند، اظهار کرد: برگزاری جلسات کمیته همکاری ها به جهت تبیین برنامه های آموزشی و پرورشی و همچنین ارائه راهکار برای حل مشکلات توسط حوزه علمیه، بسیار اهمیت داشته و نیازمند این است که مصوبات به صورت جدی پیگیری شود.

محمد شاه حسینی، گزارشی از تعداد مربیان امین، مربیان امیدان و شهید بهنام، سرباز طلبه ها، مبلغان مذهبی و همچنین تعداد جلسات برگزار شده تحت عنوان کمیته همکاری ها در شهر‌های استان سمنان ارائه کرد و افزود: عنوان اصلی برنامه های کمیته همکاری ها، تهیه بسته های آموزشی برای معلمان، مربیان، دانش آموزان و خانواده آن هاست که بهترین افراد برای تهیه این محتواها، روحانیون و مبلغان مذهبی هستند.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی جاری در مدارس استان سمنان، 115 مربی در طرح امین، 89 نفر در طرح امیدان و شهید بهنام محمدی، 61 سرباز طلبه و 60 مبلغ مذهبی مشغول به فعالیت بوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار