آغاز عملیات اجرایی طرح کشوری شهید سلیمانی در استان سمنان؛

نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان سمنان

سمنان (پانا) - عملیات اجرایی ساخت اولین زمین ورزشی چمن مصنوعی استان سمنان در قالب طرح کشوری شهید سلیمانی در شهر سرخه آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان سمنان

سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طرح کشوری موسوم به شهید سلیمانی، ورزش دانش آموزی را متحول کرده و رونق می دهد. همچنین در تأمین، بهسازی و بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن های ورزشی داخل فضاهای آموزشی، کمک حال آموزش و پرورش خواهد بود.

محمد شاه حسینی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه ای که اسفندماه 1400 بین اداره کل آموزش و پرورش استان و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، قرار است با اعتبار 10 میلیارد تومانی و البته کمک سایر شرکای آموزش و پرورش و خیرین، در گستره استان سمنان 23 زمین ورزشی چمن مصنوعی، 7 سالن سقف بلند و 3 کلاس ویژه ورزش ایجاد و تجهیز شود.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان سمنان تشکیل شده، احداث زمین های ورزشی دانش آموزی را در راستای برقراری عدالت آموزشی و پرورشی برشمرد و ابراز امیداوری کرد: با کمک خیرین و مشارکت مجموعه بسیج فرهنگیان، بسیج سازندگی و سایر نهادها برای اول مهرماه و سال تحصیلی پیش رو، شاهد بهره برداری از پروژه های طرح ورزشی شهید سلیمانی باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز معیار انتخاب مدارس و شهرها برای ایجاد زمین یا سالن ورزشی در طرح شهید سلیمانی را جمعیت، شاخص محرومیت، پراکندگی، تعداد مدارس و میزان دسترسی آن ها به امکانات برشمرد و با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته برای پیشبرد و تحقق کامل اهداف این طرح کافی نیست، درخصوص کمک خیران، مساعدت و پیگیری نمایندگان مجلس و همراهی انجمن‌های اولیا و مربیان اظهار امیدواری کرد.

علیرضا حاجی قاسمی همچنین مساحت هر یک از سالن های ورزشی دانش آموزی را حداقل 600 مترمربع با اولویت مدارس دخترانه و مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار