بهادری جهرمی خبر داد؛

آیین‌نامه ساماندهی کولبران به‌زودی ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت از آذر ماه سازمان تامین اجتماعی موفق شد پرداخت‌های خود را بدون استقراض انجام دهد؛ قریب به ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های این سازمان توسط دولت تسویه شد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌نامه ساماندهی کولبران به‌زودی ابلاغ می‌شود

علی بهادری جهرمی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: ما در هفته تامین اجتماعی قرار داریم و به خانواده بزرگ تامین اجتماعی این هفته را تبریک عرض می‌کنم. در سالی که گذشت سازمان تامین اجتماعی موفق شد گام‌‌های مثبت رو به جلویی را بردارد. بر خلاف روال آذر ماه سال گذشته که بخش زیادی از پرداخت‌های تامین اجتماعی از محل استقراض بانکی صورت می‌گرفت، از آذر ماه سازمان تامین اجتماعی موفق شد پرداخت‌های خود را بدون استقراض انجام دهد. قریب به ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های این سازمان توسط دولت تسویه شد. پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان را بتوان تسویه کرد.

سخنگوی دولت افزود: ‌مسیر شمال جنوب با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر ‌فعال شده است. در زمان و هزینه حمل بار پیش‌بینی می‌شود که جایگزین بسیاری از حمل‌ونقل‌های موجود باشد. این خبر کمک می‌کند کشور ما به جایگاه تاریخی خود برای بهره‌برداری موثر از مسیر بازگردد.

وی بیان کرد: یکی از ا‌ولویت‌های دولت، توجه به ظرفیت جغرافیایی کشور و فعال کردن این ظرفیت‌هاست. در سه ماهه نخست امسال بیش از نیمی از سال یعنی دو برابر مدت زمان مشابه در سال ۹۹ و ۹۸، ترانزیت صورت گرفته است. در این حوزه ما به رکوردهای تاریخی نزدیک شده‌ایم. امیدواریم تا پایان امسال رکوردشکنی در این حوزه صورت بگیرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: طرح میان مدت آب شرب غدیر که پس از سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان پیگیری شد، به زودی افتتاح می‌شود. با کار جهادی و تلاش شبانه روزی همکاران ما در وزارت نیرو و تجمیع همه ظرفیت‌های فنی و تخصصی، کار ۳۰ ماهه در ۱۰ ماه عملیاتی و اجرایی شده است.

دولت معتقد است که در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی نباید دسته‌بندی بین مردم صورت بگیرد

وی در خصوص دستور رئیس‌جمهوری برای اهتمام لازم برای اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: قانون عفاف و حجاب مصوب سال ۱۳۸۴ در دولت هشتم ابلاغ شد. طبیعتاً همه ما هم دولت و هم مردم مکلف به اجرای قانون هستیم؛ قاعدتاً پیشرفت و‌ نظم امور پایبند و اجرای قانون است. دولت معتقد است که در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی نباید دسته‌بندی بین مردم صورت بگیرد در چارچوب قانون همه مردم باید از حقوق خود بهره‌مند شوند. رئیس قوه قضاییه نیز روز گذشته تاکید کردند که نگاه همه قوا حرکت بر مدار قانون است؛ چرا که اجرای قانون می‌تواند حقوق همه را تضمین کند.

دولت در تصمیم‌گیری فنی و تخصصی فوتبال دخالت نمی‌کند

وی درباره درباره ادعای دخالت دولت در تیم ملی فوتبال، بیان کرد: موفقیت تیم ملی خواسته همگانی است. فدراسیون فوتبال به‌ عنوان متولی موضوع، درخواست‌هایی برای حمایت دولت داشته‌اند و صرفا در سطح حمایت است. دولت هم به منظور وظیفه خود جلساتی با این منظور برگزار کرد. وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حضور یافتند و گزارش این جلسات و خواسته های آنها اعلام شد. دولت در تصمیم‌گیری فنی و تخصصی فوتبال دخالت نمی‌کند و ملاقاتی با معاون اول نبوده است اما حمایت‌ها در حال انجام است.

بهادری جهرمی درباره صدور مجوز برای واردات خودرو اظهار کرد: اساساً سیاست دولت برای صدور مجوز واردات خودرو، مقابله با انحصار در تولید خودرو و افزایش میزان عرضه خودرو است. استانداردها و ضوابط قانونی مشخصی برای همه سرمایه‌گذاران، تنظیم خواهد شد. همه سرمایه‌گذاران به شرطی که شروط آیین‌نامه را داشته باشند، مجاز خواهند بود که در مسیر واردات خودرو مشارکت داشته باشند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در خصوص زمان معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس نیز گفت: قانون موعد را مشخص کرده است و موعد سه ماهه در نظر گرفته شده قطعاً در موعد قانون معرفی صورت خواهد گرفت.

در پرونده تخلف نهاده‌های دامی، هیچ گونه اختلاسی صورت نگرفت

وی‌درباره اخبار منتشر شده مبنی بر صورت گرفتن تخلف در پرونده نهاده‌های دامی، افزود: در پرونده تخلف نهاده‌های دامی، هیچ گونهاختلاس، رشوه و فسادی صورت نگرفت. با ورود به موقع وزارت اطلاعات از بروز فساد پیشگیری شد. سوء جریانات و برخی تخلفات از نظامات اداری که صورت گرفت در مجموعه قوه مجریه رسیدگی و برخورد شد. هیچ گونه ارز یا ریالی در اختیار شرکت خصوصی قرار نگرفت. رسانه‌ها از تکرار عناوین نادرست و تکدر ذهن مردم خودداری کنند.

سخنگوی دولت در خصوص ساماندهی کولبران نیز بیان کرد: آیین‌نامه ساماندهی کولبران نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود و در حال اصلاحات ویرایشی است. در هر دو حوزه قواعدی به منظور حمایت از کولبران و ملوانان پیش‌بینی شده است تا این اشخاص بتوانند کمک کار تجارت کشور باشند. اقداماتی در این راستا همزمان محقق شده است از جمله فعال شدن بازارچه‌های مرزی و پیگیری جهت مجاب کردن کشورهای مقابل برای بازگشایی، به گونه‌ای اقدام خواهد شد که این عزیزان بتوانند کالاها را به صورت قانونی و در مسیر قانونی عرضه کنند. حفظ کرامت کولبران و ملوانان از اولویت‌های دولت است.

سخنگوی دولت ضمن اشاره به ثبات بورس در دولت سیزدهم، افزود: در حوزه بورس شاهد ثبات نسبی هستیم. دولت نگاه قلکی به بورس ندارد. ازجمله سیاست جدی دولت این است که با پیگیری صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد. بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توزیع سود صورت گرفته است. در دولت سیزدهم حدود ۱۰ درصد نیز میانگین رشد داشتیم.

وی بیان کرد: با تصمیم جدی دولت در زمینه مدیریت مصرف برق و با همکاری مردم و ایجاد زیرساخت ها برای توسعه برق شاهد مشکل حادی در این زمینه نبوده‌ایم. دولت مدیریت برق تابستان را از زمستان سال گذشته آغاز کرد و همچنین کاهش مصرف برق را از دستگاه‌های زیر مجموعه خود آغاز کرد.

بهادری جهرمی درباره حذف یارانه نان نیز بیان کرد: پرداخت از جیب مشتری در حوزه نان افزایش پیدا نخواهد کرد. دستگاه ها در نانوایی‌ها در حال نصب هستند و اشراف دولت در زمینه توزیع نان بیشتر شده است. در حوزه دارو هم هیچ گونه افزایشی در پرداخت از جیب نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار