رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

هرکسی نباید به خود اجازه دهد در امر خطیر مدرسه‌داری ورود کند

مجموعه فرهیخته آموزش و پرورش به‌رغم مطالبات واقع‌بینانه، در مراحل مختلف و دشوار حامی و همراه نظام، امام و رهبری بوده‌اند و تقدیم بیش از ۴۰۰۰ شهید فرهنگی سند پرفروغ این مدعا است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، سیاست آموزش و پرورش در آینده را گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی در کنار مدارس غیردولتی حقیقی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
هرکسی نباید به خود اجازه دهد در امر خطیر مدرسه‌داری ورود کند

احمد محمودزاده در همایش یک روزه مؤسسان مدارس غیردولتی استان یزد گفت: آموزش و پرورش به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب به عنوان کانون خلق دنیای آینده و سنگ بنای فرهنگ، سیاست، اقتصاد و جامعه به شمار می رود. بدون تردید رشد و توسعه نظام آموزش و پرورش، در گرو اجرایی کردن اسناد بالادستی به ویژه تحقق سند تحول بنیادین و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: نیروی انسانی در اسناد بالادستی و در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور نام برده می‌شود و تعلیم و تربیت رکن اصلی تمدن سازی است .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در راستای اجرایی سازی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی و جوان سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و موضوع تربیت، نیازمند تلاش همه ذی نفعان جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم دو باید نگاه ملی و فرابخشی به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه باید به آموزش و پرورش در تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی کمک کنند، افزود: همه بخش های دولتی و حاکمیتی باید توجه ویژه ای به نظام تعلیم و تربیت به عنوان مهم ترین عامل انتقال ارزش‌های ملی و دینی و اندیشه های ناب اسلامی داشته باشند تا مدرسه و معلم هم بتوانند در اجرای سند تحول و دستیابی به اهداف متعالی آن نقش آفرینی کنند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگر قرار است تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی با برجستگی های علمی، اعتقادی، اخلاقی، موحد، مومن، بصیر، شجاع، ولایتمدار، ظلم ستیز، جهادگر، معتقد به اخلاق اسلامی، کارآفرین و مقتصد و در یک کلمه تربیت تمام ساحتی داشته باشیم، همگان باید پای کار باشند، زیرا انجام این مأموریت عظیم و سنگین با مشارکت نهادهای مختلف مردم و دستگاه های دولتی امکان پذیر است.

نقش سترگ آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر

محمودزاده با اشاره به نقش سترگ آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد ادامه داد: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهمترین رسالت آموزش و پرورش به شمار می رود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب می‌گردد، لذا نباید خیلی راحت از تربیت نیروی انسانی گذر کنیم.

محمودزاده گفت: مجموعه فرهیخته آموزش و پرورش علی رغم مطالبات واقع بینانه و گلایه از تبعیض ها در مراحل مختلف و دشوار حامی و همراه نظام، امام و رهبری بوده‌اند و تقدیم بیش از ۴۰۰۰ شهید فرهنگی سند پرفروغ این مدعا است.

وی افزود: اجرای گام‌های عملی مانند اجرای رتبه بندی می تواند ضمن کاستن از تبعیض ها زمینه شتاب بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: ما به عنوان متولیان نظام برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش باید قدردان معلمان باشیم و در برنامه هایی که طراحی می کنیم با رعایت اصل آینده نگری بر مولفه مهم مشارکت هم افزا و همه جانبه تاکید داشته باشیم و زمینه مشارکت مردم و بخش های غیردولتی به ویژه نهادها و موسسات مذهبی و انقلابی برای ارتقای کیفی آموزش و پرورش را در همه ابعاد فراهم سازیم.

محمودزاده بیان کرد: هرکسی نباید به خودش اجازه دهد که می تواند در امر خطیر مدرسه‌داری ورود کند بلکه باید با نظارت دقیق مراقبت کنیم کسانی که وارد این امر مهم می شوند واجد صلاحیت‌های علمی،اخلاقی، اجرایی و توانایی مالی هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی خاطر نشان کرد: بدون شک باید به آموزش و پرورش و گستردگی وظایف آن به صورت یک وزارتخانه مانند دیگر وزارتخانه‌ها نگاه نکرد بلکه به دلیل اثرگذاری و کثرت مخاطبان و تنوع و وظایف و نقش نهاد تعلیم و تربیت در تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق، متعهد باهویت و بصیر این نهاد را باید به صورت یک فرا وزارتخانه دید و همه بخش های دولتی و غیردولتی و مردمی باید برای تحقق مطلوب اهداف به آن کمک نمایند.

گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی در کنار مدارس غیردولتی حقیقی

محمودزاده افزود: نگاه های موافق و مخالف همیشه درباره عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته است اما در مدارس و مراکز غیردولتی با رعایت قانون مداری، شفافیت، نظارت و ارائه خدمات آموزشی و تربیتی ویژه و تمرکز بر تربیت چند ساحتی می توانیم بر عملکرد خود در مدارس غیردولتی مهر تایید بزنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد: سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت های بالقوه ی فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیند ها و بازنگری در قوانین زمینه بهره گیری از ظرفیت های نیکوکاری ،خیری و بکار گیری توان نهاد های دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مانع زدایی از مسیر حضور مردم و نهادهای مذهبی و انقلابی برای کمک به آماده‌سازی وتربیت تمام ساحتی آینده سازان این مرزو بوم برای زندگی طیبه‌ فردی، خانوادگی و اجتماعی از برنامه های آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار