رئیس‌جمهوری در جمع مردم کردستان:

کردستان مظهر رشادت، شجاعت و ایستادگی است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری استان کردستان را محملی مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی دانست و گفت رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه گذاری و افزایش بهره وری است که با اصلاح نظام اقتصادی و از بین بردن زمینه‌های رانت، فساد، پارتی بازی و روابط ناسالم در این دولت قابل تحقق خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کردستان مظهر رشادت، شجاعت و ایستادگی است

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، عصر امروز جمعه در اجتماع پرشور مردم سنندج، کردستان را مظهر رشادت، شجاعت و ایستادگی توصیف کرد و گفت: سال‌ها حراست از مرزهای این کشور، ایستادگی بابصیرت در مقابل معاندین و ضدانقلاب، تقدیم بیش از ۵ هزار شهید و ۹ هزار جانباز و برخورداری از زنان و مردانی اهل فرهنگ و هنر، تنها بخشی از ویژگی خطه‌ای است که مدنیت و تمدن آن زبانزد است و در یک کلمه باید گفت «بژی کردستان».

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ملت ایران بر جانفشانی و ایستادگی مردم کردستان گواهی می‌دهند، وجود همه اقوام را فرصتی برای کشور دانست و افزود: علاوه بر مردمان اهل تلاش و فعالیت، علما، دانشمندان و نخبگانی که در کردستان پرورش یافته‌اند، نه فقط برای این استان بلکه برای کل ایران مایه مباهات و افتخار هستند.

رئیسی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان کردستان در حوزه کشاورزی، دامداری، معادن و گردشگری گفت: با بهره مندی از توان نخبگان بویژه جوانان فرهیخته این استان، می‌توان این ظرفیت‌های بزرگ را به اقتصادی پویا و فعال تبدیل کرد.

رئیس جمهور افزود: با وجود تلاش‌های قابل تقدیر صورت گرفته در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از ظرفیت‌های این استان مورد بهره‌برداری قرار نگرفته که حتماً باید مورد توجه دولت و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی قرار بگیرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز مردم این استان و بنده را به عنوان یک خدمتگزار رنج می‌دهد، مشاهده نیروی تحصیلکرده بیکار علی‌رغم برخورداری از این ظرفیت‌هاست، تصریح کرد: دولت سیزدهم مصمم است با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و تعاونی‌ها نرخ بیکاری را در کردستان کاهش دهد و در جلسه شورای اداری استان نیز مصوبات جدی در راستای ایجاد اشتغال به تصویب خواهد رسید.

رئیس جمهور استفاده از ظرفیت‌های مرزی در جهت رشد و توسعه تجاری و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت : با فعال کردن بازارچه های مرزی رویه کوله‌بری به طور کامل از بین خواهد رفت. لذا تصمیم دولت توسعه بازارچه‌های مرزی و افزایش تجارت و صادرات در این استان است.

رئیس جمهور خطاب به مردم کردستان تاکید کرد : بدانید امروز برنامه دولت مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است و در این میدان ما مصمم هستیم و به لطف خداوند بسترهای فسادزا را اصلاح خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه فقر، تبعیض و بی عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست، افزود : مدیرانی که در این میدان حضور پیدا می‌کنند باید در جهت منافع مردم حرکت کنند و آنچه به نفع مردم است را، حتی اگر موجب ناراحتی عده‌ای خاص هم بشود، مورد تاکید و توجه جدی قرار بدهند.

رئیس جمهور با اشاره به بهره‌مندی استان کردستان از نیروی انسانی کارآمد، خطاب به استاندار و مسئولان استانی گفت: امروز بومی‌گزینی یک اولویت است و نیروی کارآمد استان باید به کارگیری شود. همه مدیران در انتخاب همکار باید توجه کنند که سیاست دولت استفاده از نیروهای جوان کارآمد، انقلابی و دغدغه‌مند بومی در همه استان‌هاست.

رئیسی با بیان اینکه این دولت با رای و اراده همین مردم روی کار آمده و آنها بهترین ناظر و تضمین برای تصمیمات دولت هستند، افزود : اگر نیرویی در هر اداره و سازمانی انگیزه لازم ندارد، نیروی تحول‌گرا نیست، کار امروز را به فردا می‌اندازد، از مردم طلب رشوه می‌کند، روابط ناسالم اداری را بر روابط سالم ترجیح می‌دهد، حتما او را کنار بگذارید و به جای او از نیروهای انقلابی کارآمد استفاده کنید.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به برخورداری کشور به ویژه استان کردستان از نعمت «امنیت» و «وحدت و انسجام» تصریح کرد: آنچه که دشمن را ناامید می‌کند، حضور شما مردم در عرصه‌های مختلف است. حضور مردم از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور در ادامه به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمن تصور می‌کرد با تحریم و تهدید می‌تواند ما را محدود کند، اما بیشترین پیشرفت‌های ما در صنایعی رقم خورد که تحت بیشترین تهدیدها و تحریم ها بوده است. بارها گفته‌ایم در دکترین نظامی و دفاعی ما سلاح هسته‌ای هیچ جایی ندارد اما حتما از توانمندی هسته‌ای در حوزه کشاورزی، صنعت، نفت و گاز و همه حوزه‌ها بهره‌مند خواهیم شد .

رئیسی با بیان اینکه تحریم‌ها نه تنها تاثیری بر توانمندی‌های نظامی ما نداشته بلکه موجب پیشرفت‌های چشمگیر در این عرصه شده است، گفت: در حوزه علم و فناوری نیز با وجود تلاش‌های گسترده برای ممانعت از دسترسی جوانان ما به قله‌های پیشرفت، امروز افتخارات بزرگی در این کشور رقم خورده که باید بابت آنها خداوند متعال را شاکر باشیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به برخی کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در حوزه اجرای عدالت و اقتصاد گفت : اگر مسئولان در این حوزه‌ها نیز به نسخه انقلاب اسلامی توجه می‌کردند امروز وضع متفاوت بود، نسخه و اقتضای انقلاب اسلامی چیست؟ اتکا به توان داخلی و چشم ندوختن به اخم و لبخند بیگانگان است که می‌تواند موجبات رشد و پیشرفت این کشور را فراهم آورد و این از برنامه‌های جدی دولت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین در پایان بر ضرورت تشکیل حلقه‌های مشورتی و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های همه اقشار، فرهیختگان، صاحب‌نظران برای حل مسائل و مشکلات استان کردستان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار