یوسف نوری در جمع فرهنگیان شهرستان دیواندره اعلام کرد؛

اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش استان‌ها در سفرهای استانی رئیس‌جمهوری

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان شهرستان دیواندره از افزایش دو برابری بودجه آموزش و پرورش استان‌ها در سفرهای استانی رییس‌جمهوری خبر داد و اظهار کرد 25 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان‌ها طی بیست و هفت سفر ریاست محترم جمهوری و اعضای هیات دولت به استان‌ها اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش استان‌ها در سفرهای استانی رئیس‌جمهوری

وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از هیات دولت در شهرستان دیواندره حضور یافت و در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان این شهرستان، با آنان گفتگو کرد.

یوسف نوری با اشاره به آیه 164 سوره آل عمران که خداوند در آن می فرماید؛ «إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ»، گفت: حضرت ابراهیم(ع) و همه پیامبران معلم بودند. حضرت ابراهیم(ع) تمام زندگی خود و حتی فرزند خود را در ایام پیری به دستور خدا در سرزمین منا قربانی می کند و بر همین اساس می توان گفت، معلمی ایثار و از خود گذشتگی است.

وی با اشاره به اجرایی نشدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، قانون رتبه بندی معلمان و بسیاری از فعالیت های دیگر در دولت قبل، خاطرنشان کرد: در دولت جدید مواردی چون بیمه تکمیلی فرهنگیان، رفاهیات، تغذیه دانش آموزان، رتبه‌بندی و... در اولویت آموزش و پرورش و دولت قرار گرفته است.

نوری با بیان اینکه اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان از دغدغه های اصلی ریاست محترم جمهور است؛ گفت: با تصویب آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان از سوی هیات دولت، شیوه نامه اجرایی آن در حال تدوین است و با راه اندازی سامانه، رتبه بندی در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

وی از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش استان کردستان در این سفر خبرداد و گفت: این اعتبار علاوه بر اعتبار 250 میلیارد تومانی اختصاص داده شده دولت برای نوسازی و تکمیل مدارس به آموزش و پرورش کردستان خواهد بود.

نوری همچنین از اختصاص 25 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان ها طی بیست و هفت سفر ریاست محترم جمهور و اعضای هیات دولت به استان ها خبرداد و خاطرنشان کرد: این بودجه علاوه بر بودجه سالانه آموزش و پرورش استان ها که 13 هزار میلیارد تومان است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه معلمان ما منزلت پیامبری و خدایی دارند؛ گفت: معلمان هم باید با این دیدگاه، به منزلت و مقام خود نگاه کنند و ما هم با این دیدگاه قدردان زحمات معلمان هستیم .

نوری با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان، اظهار کرد: دولت بودجه آموزش و پرورش را از 9.6 درصد به 13 درصد از بودجه عمومی دولت افزایش داده است و در طول تاریخ آموزش و پرورش چنین اتفاق مبارکی نیفتاده است.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون ویژه طرح مهر آفرین خبر داد و گفت: این نیروها فاقد کد کارمندی و استخدامی هستند، لذا با این آزمون تعیین تکلیف خواهندشد.

عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه دولت به دنبال شفافیت است؛ گفت: فعالیت های تابستانی آموزش و پرورش مخصوصا برای دانش آموزانی که در دوران کرونا نتوانسته بودند آموزش های خود را تکمیل کنند، ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رتبه بندی معلمان باید به کیفیت نظام تعلیم و تربیت بیانجامد؛ تصریح کرد: اگر با اجرایی شدن رتبه بندی معلمان، کیفیت نظام تعلیم و تربیت رشد کند، ما به نتیجه خواهیم رسید.

نوری با بیان اینکه اجرایی شدن رتبه بندی از منویات مقام معظم رهبری و همه مسئولین نظام بوده است؛ خاطرنشان کرد: تاریخ اجرای رتبه بندی از 31 شهریورماه 1400 خواهدبود.

در ابتدای این نشست هاشم ناظمی جلال، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به خدمات دولت سیزدهم و اقدامات برجسته وزیرآموزش و پرورش اشاره کرد و پیگیری عملیاتی شدن رتبه بندی معلمان، توجه به مسائل آموزشی، تربیتی و ورزشی از جمله توسعه فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در قالب طرح شهید سلیمانی را از جمله این اقدامات بر شمرد.

وی بابیان اینکه میانگین سرانه فضاهای ورزشی استان حدود ۲۰ سانتی متر مربع و کمتر از میانگین کشوری است، گفت: با احداث ۴۲ فضای ورزشی طرح شهید سلیمانی، شامل هفت باب سالن ورزشی و ۳۵ باب چمن مصنوعی، تحولی عظیم در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

ناظمی جلال اجرای بیمه تکمیلی و اجرای مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان با شرکت هزار نفر از معلمان در مرحله استانی را از دیگر اقدامات شاخص آموزش و پرورش بر شمرد.

گفتنی است در این نشست چند نفر از معلمان دیواندره به نمایندگی از سایر فرهنگیان به طرح نظرات، پیشنهادت، درخواست ها و سوالات خود در حوزه های مختلف پرداختند و وزیر آموزش و پرورش به پرسش های آنان پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار