خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره اورشلیم

تهران (پانا)- فیلم سینمایی «تا فردا» به کارگردانی علی عسگری و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی از جشنواره اورشلیم خارج شد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره اورشلیم

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی تا فردا به کارگردانی علی عسگری و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی که بدون هماهنگی با تهیه‌کننده ایرانی، توسط پخش‌کننده فرانسوی به جشنواره اورشلیم اسرائیل ارائه شده بود، توسط نیکی کریمی از جشنواره خارج شد.

فیلم تا فردا دومین فیلم بلند علی عسگری است.

صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و میلاد معیری، بازیگران اصلی این فیلم هستند.

جشنواره فیلم اورشلیم یک جشنواره فیلم بین‌المللی است که هر ساله در شهر اورشلیم برگزار می‌شود. ایده برگزاری این جشنواره توسط لیا فان لیر مطرح شد و در ۱۷ مه ۱۹۸۴ نخستین دوره آن را برگزار کرد؛لیا فان لیر پس از حضور در جشنواره فیلم کن به‌ عنوان داور، تصمیم گرفت تا جشنواره مشابهی را در اسرائیل پایه‌ریزی کند. ژن مورو، لیلین گیش، وارن بیتی و جان شلزینجر برای شرکت در برگزاری نخستین دوره به اسرائیل آمدند.

در این جشنواره، فیلم‌های بلند و فیلم‌های مستند از سراسر جهان پذیرفته شده و نمایش داده می‌شوند و به برگزیدگان نیز در رده‌های مختلف جوایزی اعطا می‌شود. جشنواره فیلم اورشلیم تلاش دارد تا روزنه‌ای به بازار بین‌المللی تولید فیلم باشد. اسرائیل بیش از هر کشور دیگر در خاورمیانه، نامزدِ دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم خارجی زبان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار