قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور:

گرگان پرچمدار شروع فعالیت‌های تربیتی برای دانش‌آموزان استثنائی است

گلستان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور گفت گرگان پرچمدار شروع فعالیت‌های تربیتی برای دانش‌آموزان استثنائی است.

کد مطلب: ۱۲۹۲۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
گرگان پرچمدار شروع فعالیت‌های تربیتی برای دانش‌آموزان استثنائی است

حسین عبادتی، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور بیان کرد: طرح اوقات فراغت تابستانه ۱۴۰۱ هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی بسیار با نشاط بوده و فرصت اوقات فراغت، فرصتی برای یادگیری مسائل آموزشی و پرورشی خواهد بود.

وی بیان کرد: فراگیر شدن فعالیت های تابستانی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان بایستی چندین ویژگی را دارا باشد که یکی از مهمترین ویژگی‌های آن، فراگیر بودن این فعالیت‌ها برای همه دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران است. تمامی دانش‌آموزان با داشتن ویژگی‌های جسمی، جنسیتی، روحی و جغرافیایی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

عبادتی تاکید کرد: مناسب سازی این فعالیت ها برای دانش آموزان کم توان از برنامه های ما خواهد بود،که امسال برای اولین بار این اتفاق مبارک صورت خواهد گرفت و شهر گرگان پرچمدار این فعالیت بوده است که این فعالیت ها شامل: برنامه های امداد و نجات، فریاد شادی، بازی‌های جمعی برای این چنین دانش آموزانی بازطراحی و اجرا خواهد شد که بسیار مورد استقبال دانش آموزان و والدین آنها قرار گرفته است و ما امیدواریم هیچ دانش آموز ایرانی از فرصت رشد فعالیت های تربیتی، آموزشی و تشکیلاتی محروم نشود.

در ادامه مریم سلطانی، مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان عنوان کرد: طرح اوقات فراغت و توانمندسازی دانش آموزان استثنائی و با شرایط خاص برای اولین بار توسط سازمان دانش آموزی استان گلستان در شهرستان گرگان برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت مهارت آموزی و‌ همچنین شاداب سازی محیط آموزشی مدارس استثنایی زمینه ای فراهم شد که باایجاد پایگاه های اوقات فراغت در این مدارس مهارت های مختلف تشکیلاتی با حضور مربیان پیشتاز در کنار مربیان این مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود که این روند در طول سال تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از برگزاری اردوی مهارتی سازمان، ویژه دانش آموزان مدارس استثنایی و برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان این مدارس در تابستان امسال خبر داد.

در پایان عباس خانعلی، رییس اداره استثنایی استان گلستان گفت: از همکاری با سازمان دانش آموزی استان گلستان برای دانش آموزانی با شرایط ویژه بسیار خرسندیم و از این طرح بسیار استقبال می‌کنیم. شاید تعلیم در این مدارس نسبت به شرایط عادی دشوار باشد، اما حلاوت و شیرینی فراگرفتن آنها، لبخند را به لبان مربیان و دانش‌آموزان مهمان می‌کند و آنها نیز می‌توانند مانند تمامی دانش‌آموزان از فضای سازمان دانش آموزی و فعالیت های تربیتی و پرورشی استفاده لازم را ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار