خودنمایی مجدد کرونا در کشور

تهران (پانا) - آمار بیماران سرپایی و بستری‌ مبتلا به کرونا در کشور دچار افزایش نسبی شده است و در هفته‌ای که سپری شد آمار مبتلایان به کرونا 4 رقمی شد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خودنمایی مجدد کرونا در کشور

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور

طبق اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون تعداد ۷ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۱۹ نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۴۱۳ نفر جان خود را از دست دادند و تاکنون ۷ میلیون و ۶۳ هزار و ۸۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنان ۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. این در حالی است که آمار مبتلایان در هفته‌ای که سپری شد چهار رقمی شد

در هفته‌ای که گذشت ۱۰ استان شاهد افزایش تعداد بیماران بستری بوده‌اند. استان‌های تهران، کرمان، خوزستان، اصفهان و هرمزگان بیشترین افزایش بستری‌ها را داشته‌اند.

آمار واکسیناسیون کرونا

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۰ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۸۷۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۴۹ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۷۳ دُز رسید.

افزایش شهرهایی با وضعیت زرد کرونایی

به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در هفته‌ای که گذشت، تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی نیز در کشور افزایش یافت. در هفته‌ای که گذشت، آخرین نقشه رنگ‌بندی شهرهای کرونایی نیز از سوی وزارت بهداشت منتشر شد و همانند هفته های گذشته، هیچ یک از شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار نگرفتند اما تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۱ به ۱۰۵ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵۷ به ۳۴۳ شهر کاهش یافت.

چرایی عرضه نشدن املاک شهرداری تهران در بورس

روش‌های مختلفی برای فروش املاک شهرداری پیش‌بینی شده که یکی از این روش‌ها استفاده از بورس است. ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت که در سه ماه نخست سال 1401 یک ملک شهرداری هم فروخته نشده است. وی گفت: با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جلسه‌ای داشتیم و قرار شد دستورالعملی را اصلاح و مصوب کنند تا از طریق این اصلاحیه بتوانیم عرضه زمین در بورس را آغاز کنیم. همچنین فروش املاک را می‌توانیم از روش تهاتر هم دنبال کنیم. در سه ماهه نخست امسال هیچ ملکی نفروختیم و هر ملکی هم که بالای 180 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود باید از شورا مجوز فروش بگیرد.

خیزش گرد و خاک در کشور

در هفته‌ای که سپری شد، اغلب مناطق کشور درگیر گرد و غبار شدند و سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش سرعت باد، خیزش گرد و خاک هشدار داد و اعلام کرد بر اثر این مخاطره خیزش گردوخاک، کاهش شدید شعاع دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تاسیسات حساس به گردو خاک و صنعت کشاورزی، تاخیر یا احتمال لغو پرواز پیش‌بینی می‌شود. این پدیده خراسان رضوی، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، مرکزی، یزد، البرز، قم و جنوب تهران، پنج‌شنبه در اصفهان، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال بوشهر، ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، البرز، قم و تهران و جمعه درشمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب و شرق خراسان رضوی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، شرق و شمال اصفهان، سمنان، البرز، قم و تهران را درگیر کرد.

این در حالی است که آلودگی هوا موجب تعطیلی ادارات، مهدهای کودک و مقاطع تحصیلی در استان‌های تهران، مرکزی، خوزستان و البرز شد.

شناسایی ۵ نفر در پرونده نهرخواری بهبهان

آذرماه سال گذشته یکی از مسئولان سازمان جنگل‌ها اعلام کرد یکسری از افراد بیش از ۲۶ هزار متر نهر طبیعی را در شهر بهبهان با نخاله‌های ساختمانی پر کرده و به مردم می‌فروشند. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی پیشین دستگاه قضا نیز در تاریخ 30 آذرماه 1400 در پاسخ به سوال پانا درباره اقدامات قضاییه در این پرونده گفته بود:‌ در این خصوص در شهر بهبهان پرونده‌ای تشکیل شده است. این پرونده مشتمل بر استعلاماتی است که توسط دادستان عمومی و انقلاب آن شهرستان از مراجع ذیصلاح صورت گرفته که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و همچنین منابع طبیعی هستند و اگر چنانچه بعد از وصول پاسخ استعلامات مشخص شود جرمی اتفاق افتاده و افرادی در معرض اتهام قرار گیرند قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مسعود ستایشی، سخنگوی جدید قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده نهرخواری در بهبهان و اینکه آیا در این پرونده کارمند یا مدیرانی بازداشت شده‌اند یا خیر، توضیح داد: این پرونده مربوط به ۲۶ هزار متر مربع نهر طبیعی بود که با نخاله‌ها مسدود شده و تغییر کاربری صورت گرفته است و زمین‌ها با این شیوه به فروش می‌رسیده است. ۴ نفر شناسایی شدند و برای آن‌ها قرار تامین صادر شده است. پنجمین نفر نیز شناسایی شده و برای او قرار تامین صادر شده است. وی افزود: فرایند تفهیم اتهام انجام شده است و انشالله با اقدامات دادسرا به دادگاه خواهد رفت. این افراد در بازداشت موقت بودند که سپس با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد ریالی آزاد شدند. یکی از افراد کارمند سازمان ثبت بوده است. یکی دیگر بازنشسته در حوزه ثبت و دیگری هم عضو هیات مدیره تعاونی مسکن بوده است.

تایید سلامت کنکور ۱۴۰۱

پس از برگزاری کنکور سراسری و شائبه‌ای که برای لو رفتن سوالات کنکور مطرح شد، رئیس جمهور گروهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور را مأمور تحقیق و بررسی دقیق ابعاد و برخی شبهات مطرح شده درباره کنکور ۱۴۰۱ کرده بود که در پی بررسی‌های صورت گرفته گزارش هیئت منتخب اعلام شده است. هیات منتخب تحقیق و بررسی ابعاد برخی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده بود، اعلام کرد که سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها مورد تأیید قطعی است. در این گزارش تاکید شد: پس از بررسی دقیق تمامی گزارشات و مستندات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مذکور صحت برگزاری این آزمون در بخش‌های مختلف شامل طراحی سؤالات، چاپ، قرنطینه، توزیع و دیگر مراحل فرایند اجرایی، هیچ گونه شائبه و کمبودی نداشته و با توجه به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار در امر برگزاری این آزمون، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها مورد تأیید قطعی می‌باشد. با توجه به پیش‌بینی‌های چند لایه کنترلی و امنیتی و اشراف کامل دستگاه‌های نظارتی و شناسایی تجهیزات الکترونیکی که بکار گیری آنها در جهت ارتکاب تخلف و تقلب متصور بوده و نیز برخورد قاطع با این گروه محدود از داوطلبان به هنگام ورود به حوزه‌ها و همچنین در ساعات بعدی برگزاری آزمون، با اطمینان ابراز می‌دارد که هیچ حقی از هیچ یک از داوطلبان تضییع نشده و سازمان سنجش آموزش کشور و برگزارکنندگان کنکور در جهت حفظ حقوق داوطلبان و رعایت عدالت آموزشی تمامی تلاش خود را بکار گرفته‌اند در این راستا لازم است از تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که طی ماه‌های گذاشته با بکارگیری فناوری‌های نوین و دستیابی به آخرین تکنولوژی‌های امنیت آزمون در اجرای این مهم نقش بسزایی ایفا کرده‌اند تشکر و قدردانی نماییم.

بازداشت ۲ جاسوس فرانسوی

در هفته‌ای که سپری شد، چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد. جزئیات برگزاری جشنواره نقد برتر، بازداشت ۲ جاسوس فرانسوی، آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی، اختلاس ۷۳۰ میلیون دلاری در یکی از زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی، بازداشت متقلبان کنکور سراسری، آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه قطار مشهد - یزد، آخرین وضعیت پرونده کاسپین و فرشتگان و بازداشت 16 نفر در پرونده متروپل بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی بود که مسعود ستایشی آن را تشریح کرد.

زلزله در هرمزگان

در هفته‌ای که سپری شد زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند. این زلزله 5 فوتی و 89 مصدوم بر جای گذاشت.

کیفرخواست فائزه هاشمی صادر شد

بیستم اردیبهشت بود که سخنگوی قوه قضائیه از ورود دستگاه قضا به اظهارات فائزه هاشمی خبر داد و گفت: این شخص توسط دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است. دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است. علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در هفته‌ای که گذشت از صدور کیفرخواست در خصوص پرونده فائزه هاشمی خبر داد و گفت در رابطه با این پرونده، قرار مجرمیت صادر شده است. پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار