عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

افراد بالای 12 سال، واکسن یادآوری‌ تزریق کنند

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت با وجود اینکه بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس کرونا مجدداً شیوع پیدا کند بر همین اساس توصیه ما به مردم این است که افراد بالای دوازده سال واکسن یادآوری را تزریق کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
افراد بالای 12 سال، واکسن یادآوری‌ تزریق کنند

بهرام عین‌الهی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: می‌دانیم که واکسیناسیون ایمنی دائمی نمی‌دهد، بلکه مقطعی است و مدتی بعد ایمنی کاهش می‌یابد. ما چون واکسیناسیون در حجم زیاد و نزدیک انجام داده بودیم، ایمنی در مردم به شکل بالاتری وجود داشت اما اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می‌تواند بیماری زایی ایجاد کند.

عین‌اللهی تاکید کرد: ما از واکسیناسیون به عنوان واکسن «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند تا امیکرون مهار شود، این است که امسال همه افراد بالای ۱۲ سال یک واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند. همه مراکز واکسیناسیون در این زمینه آماده‌باش هستند تا امر واکسیناسیون را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این هفته در وزارت بهداشت یکسری بازدیدها و افتتاح‌ها داشتیم، خاطرنشان کرد: در بیمارستان سیدالشهدای اصفهان پروژه‌های متعددی در راستای درمان بیماران سرطانی افتتاح کردیم.

عین‌اللهی افزود: پیشرفته‌ترین دستگاه برای انهدام تومور را افتتاح کردیم که این دستگاه نقطه‌ای عمل می‌کند و فقط خود تومور را از بین می‌برد، نه نسج اطراف آن را. همچنین مرکز سلول‌تراپی را افتتاح کردیم. تصویربرداری بسیار پیشرفته برای نمایان کردن محل دقیق تومور هم افتتاح شد. در بیمارستان امیرالمومنین شهر رضا مرکز ام آر آی و سی تی اسکن افتتاح شد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در بیمارستان امام خمینی آباده پیشرفته ترین مرکز بیماری‌های قلب و جراحی قلب افتتاح شد که در این شهر متاسفانه موارد زیادی از آن وجود دارد و این بیماران مجبور به مراجعه به شهرهای اطراف بودند. در اقلید نیز طرح خوبی را در کلینیک امام جعفر صادق (ع) افتتاح کردیم.

عین‌اللهی یادآور شد: یکی از مشکلات در کشور این‌است که سرطان سینه در خانم ها دیر تشخیص داده می شود و در آنجا دستگاه پیشرفته ماموگرافی و آندوسکوپی افتتاح شده است. در بیمارستان ولیعصر اقلید هم دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن هم افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در ایرانشهر مشکلات درمانی وجود دارد که بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی آنجا در حال احداث و بهره‌برداری است و بیمارستان مادر و کودک هم در آستانه افتتاح است. همچنین در چابهار ما باز مشکلات درمانی داریم و یک بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی در آنجا در حال احداث است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار