معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در تابستان، حاکی از نگاه عدالت‌محور دولت و آموزش و پرورش است

نباید در محیط‌های یادگیری برای دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی، برچسب ضعیف و کم‌کار زده شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیرامون چگونگی اجرای طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در تابستان، حاکی از نگاه عدالت‌محور دولت و آموزش و پرورش است

رضوان حکیم زاده در مراسم افتتاحیه طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان که صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه ۱۱ برگزار شد، ضمن تبریک به خانواده بزرگ آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان اظهار کرد: حضور فرهنگیان و معلمان در دوران کرونا نشان داد آموزش و پرورش به صورت مداوم در حال فعالیت است و کارها را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در تابستان افزود: این برنامه با یک امتیاز مطلوب و در جهت عدالت آموزشی است و ترجمان واقعی نگاه دولت در راستای عدالت، امروز در این برنامه در سراسر ایران برای دوره ابتدایی دیده می‌شود.

حکیم زاده بیان کرد: این برنامه نگاه عدالت محور را شعاری نمی‌بیند زیرا معتقدیم مدرسه باید فضایی باشد تا فرصت‌های یادگیری برابری را برای دانش‌آموزان فراهم کند. اگر به دلایل و شرایطی تعدادی از دانش آموزان امکان یادگیری در مدرسه را نداشتند، می توانند در این طرح پوشش داده شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این طرح با حمایت دولت و رییس جمهور از نظر تامین بودجه اجرا می‌شود تا خانواده‌هایی که دانش‌آموزان‌شان به هر دلیل نتوانستند مهارت لازم را کسب کنند و دچار افت تحصیلی شدند، از این فرصت استفاده کنند.

وی عنوان کرد: انتخاب معلمان در پایگاه‌های تابستانی و اجرای این طرح زمانی نتیجه‌بخش است که همه ما همکاری داشته باشیم. بنابراین لازم است در محیط‌های یادگیری هیچ برچسبی از جهت اینکه دانش‌آموزان ضعیف و کم کار هستند، زده نشود و سعی کنیم محیط یادگیری غنی داشته باشیم.

حکیم زاده گفت: مشارکت خانواده‌ها در این طرح باید مورد تاکید باشد و البته این به آن معنا نیست که شهریه‌ای از آنان گرفته شود. بلکه هدف ما ایجاد تعامل و مشارکت بین خانواده‌ها و مدارس در اجرای موثر این طرح است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: تمام تمرین و تکرار‌ها باید در کلاس درس به صورت هدفمند برگزار شود. همچنین برای به نتیجه رسیدن، باید آموزش‌ها معطوف به مشکلات یادگیری دانش آموزان باشد لذا سنجش اولیه از مطالب انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در تابستان امسال یک فرصت استثنایی همراه با یک مسئولیت استثنایی در اختیار داریم. اگر بنیادهای یادگیری دانش آموزان محکم باشد هرگونه یادگیری بعدی نیز محکم است. نسل قربانی از کرونا امروز در اختیار ما هستند که باید آینده این افراد را در تابستان با فرصت‌آفرینی تضمین کنیم.

حکیم زاده افزود: بیش از ۵۶ هزار دانش آموز ابتدایی شهر تهران مشمول این طرح می‌شوند. علاوه بر بودجه مصوب آموزش و پرورش اعلام کردیم که برای کار اضافی، بودجه دریافت کنیم و این اتفاق برای اولین بار صورت گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی بستر فضای مجازی را یک بستر مکمل دانست و افزود: امیدوارم در پایان این طرح دانش‌آموزانی داشته باشیم که به راحتی بنویسند و بخوانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار