علی توفیق: تیم ملی بسکتبال ایران از نظر فنی و روانی نیازمند بازسازی است

تهران (پانا) - مربی بسکتبال کشورمان با تاکید بر اینکه رقابت تیم ملی برابر سوریه و کسب نتیجه در آن پیچیدگی خاصی ندارد، گفت که این تیم از نظر روانی و فنی به بازسازی نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
علی توفیق: تیم ملی بسکتبال ایران از نظر فنی و روانی نیازمند بازسازی است

به گزارش مهر، تیم ملی بسکتبال که روز جمعه نتیجه نخستین دیدار خود در پنجره سوم انتخابی جام جهانی را به قزاقستان واگذار کرد، فردا دوشنبه برای برگزاری دیدار پایانی خود در این پنجره به مصاف سوریه خواهد رفت.

البته که برد و باخت در این دیدار تاثیری روی موقعیت و جایگاه تیم ملی بسکتبال کشورمان ندارد اما علی توفیق کارشناس و مربی بسکتبال تاکید دارد که پیروزی می تواند تاثیرات روانی خوبی برای ملی پوشان به همراه داشته باشد به خصوص که دستیابی به آن هم پیچیدگی خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه به اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بابت رقابت دو روز پیش مقابل قزاقستان و تمرینات آماده سازی که داشته اند خدا قوت می گویم، گفت: در اکثر دیدارهایی که بسکتبال ایران در رده‌های سنی مختلف برابر سوریه داشته موفق به کسب نتیجه و برتری بوده است. ایران در پنجره دوم انتخابی جام جهانی هم سوریه را شکست داد بنابراین نباید دغدغه زیادی بابت دیدار روز دوشنبه وجود داشته باشد.

توفیق در همین زمینه ادامه داد: از طرفی تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره نخست جام جهانی برابر بحرین نمایش قدرتمندانه ای داشت و توانست هر دو دیدار برابر این تیم را با برتری تمام کند. اما همین تیم بحرین در حلب، سوریه را شکست داد. بنابراین فکر می‌کنم دیدار مقابل سوریه برای ایران خیلی پیچیدگی خاصی نداشته باشد و بتوانیم به راحتی صاحب نتیجه شویم.

وی با اشاره به اینکه برد و باخت دیدار برابر سوریه تأثیری در جایگاه تیم ملی بسکتبال ایران ندارد، خاطرنشان کرد: البته برد می‌تواند به لحاظ تزریق روحیه تأثیر مثبتی داشته باشد و به روند ادامه کار تیم ملی در انتخابی جام جهانی کمک کند. به هر حال شکست همیشه در هر مرحله‌ای مشکلات خود را به همراه دارد بنابراین در دیدار مقابل سوریه هم پیروزی بهترین نتیجه ممکن خواهد بود.

این کارشناس بسکتبال همچنین در مورد دیدار روز جمعه مقابل قزاقستان که با شکست همراه بودف تاکید کرد: صحبت‌ها در مورد این رقابت زیاد بوده اما آنچه مسلم است تیم ملی ایران از لحاظ فنی و روانی به یک تجدید قوا و بازسازی نیاز دارد تا بتواند در ادامه راه به نتایج دلخواه و موردانتظار نزدیک تر شود.

توفیق ادامه داد: در دیدار روز جمعه قزاق‌ها از پرتاب‌های پیرامونی به خوبی استفاده کردند اما ملی پوشان ایران در کل شب خوبی نداشتند، آنها نه تنها در پرتاب‌های پیرامونی بلکه در پرتاب پنالتی هم نتوانستند موفق عمل کنند و این موضوع تأثیر زیادی در واگذاری نتیجه داشت به خصوص که از امتیاز میزبانی بیشترین بهره ممکن را برد.

این مربی که در فصل گذشته لیگ برتر هدایت تیم نفت را بر عهده داشت با یادآوری ثبت نتیجه 60 - 68 در پایان دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و قزاقستان که در آلماتی برگزار شد، گفت: این نتیجه نشان می‌دهد دو تیم حالت دفاعی خوبی داشته اند اما به هر حال یک تیم باید نتیجه را واگذار می‌کرد اما نه آن تیمی که از موقعیت ها بهتر و هوشمندانه تر استفاده کرده است. با این حال اما رقابت با قزاقستان آخرین دیدار تیم ملی نبود، ممکن بود این بازی و نتیجه آن در هر مرحله‌ای برای بسکتبال ایران رقم بخورد، ما سه پنجره دیگر پیش رو داریم، امیدوارم در این پنجره‌ها نتایج بهتری کسب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار