امام جمعه ملارد:

ناآگاهی از هدف خلقت و ایمان نداشتن به معاد، عامل انحرافات اجتماعی است

ملارد (پانا) - امام جمعه ملارد در خطبه‌های نماز جمعه گفت ایمان نداشتن به معاد و زندگی جاودان و عبث پنداشتن این دنیا عامل انحرافات اجتماعی نظیر اعتیاد است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ناآگاهی از هدف خلقت و ایمان نداشتن به معاد، عامل انحرافات اجتماعی است

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد در خطبه‌های امروز نماز جمعه بیان کرد: برای رفتارها و خواسته‌های انسان حد و مرزی وجود دارد و زیربنای شناختی دارد، چون انسان برای انجام یا ترک کاری، نیاز به دلیل دارد، اما عده‌ای با این اصل مخالف هستند و فکر می‌کنند زندگی تنها لذایذ همین دنیا است، تجاوز به حقوق دیگران و ترجیح دادن لذت‌های دنیوی جزو این دسته افکار است.

وی تأکید کرد: اعمال و کارهای انسان نتایجی را در بردارد، مثلاً کسی که موادمخدر استفاده می‌کند در ابتدا لذت می‌برد، اما پس از مدتی اثر شادی‌بخش ماده مخدر از بین می‌رود، در امور روزمره خود دچار مشکل می‌شود و لذت آنی آن باعث نتایج منفی می‌شود، متأسفانه تعداد زیادی از جوانان بخاطر همین لذت کوتاه، از بین می‌روند.

خوبانی افزود: در حال حاضر، مسئولان شهرستانی وظیفه دارند که با اقدامات فرهنگی در راستای پیشگیری از اعتیاد تلاش کنند تا جوانان با آگاهی از مضرات و عواقب اعتیاد، گرفتار مواد مخدر نابودکننده نشوند.

امام جمعه ملارد تصریح کرد: یک لحظه خواهش زودگذر و شهوت لحظه‌ای باعث می‌شود یک عمر پشیمانی به بار بیاید و انسانی که به سن رشد رسیده و عقل او فعال شده، لازم است بیندیشد که چه کارهایی به او سود می‌رساند و لزوماً کاری که سختی دارد، بد نیست و عاقبت خوبی دارد و نباید برای لحظه‌ای خوشگذرانی، خانواده و خود را درگیر اعتیاد کنند.

خوبانی بیان کرد: باید بپذیریم این عالم عبث نیست و حساب و کتاب دیگری هم در کار است، اگر این واقعیت را بپذیریم درگیر لذت لحظه‌ای نظیر اعتیاد نخواهیم شد، در تشخیص راه درست و غلط و دست‌یابی به زندگی لذت‌بخش دائمی، باید از قرآن و احادیث بهره برد و بدانیم که نتایج اعمال دائمی است و بر زندگی انسان تأثیر دارد.

وی با توجه به سالروز ازدواج امام اول شیعیان و بانوی دو عالم، در مورد اهمیت موضوع ازدواج عنوان کرد: امروز به دلیل مشکلات اقتصادی، سن ازدواج در جوانان بالا رفته، بنابراین لازم است نهادهای مختلف با فراهم کردن امکانات و فرهنگ‌سازی در جهت ازدواج آسان به رفع این مشکل کمک کنند.

خوبانی ضمن تأکید بر اهمیت مراجعه زوجین به مراکز مشاوره گفت: برای تحکیم بنیان خانواده و رفع مشکلات احتمالی بین زوج‌ها استفاده از خدمات مشاوره‌ای بسیار سودبخش است و لازم است نهادها، در تربیت مشاورهای ویژه ازدواج و راهکارهای زندگی مشترک سالم، بکوشند.

گفتنی است به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ملارد، مراسم ازدواج آسان برای پنج زوج ملاردی را برگزار کرد، همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای آموزش و پرورش ملارد و سایر ادارات دولتی در مورد مبارزه با مواد مخدر در مصلای مارلیک برگزار شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار