۱۱۰ برنامه در هفته ازدواج اجرایی می‌شود

بیرجند (پانا) - معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی اظهار کرد در نمایی کلی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ خراسان جنوبی همیشه از نظر میزان ازدواج از متوسط کشوری بالاتر و از نظر میزان طلاق پایین‌تر بوده است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۱۰ برنامه در هفته ازدواج اجرایی می‌شود

مهدی قناد، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: در نمایی کلی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ خراسان جنوبی همیشه از نظر میزان ازدواج از متوسط کشوری بالاتر و از نظر میزان طلاق پایین‌تر بوده است.

به گفته وی در سال‌های اخیر رشد طلاق در هفت شهرستان فردوس، قائنات، زیرکوه، طبس، بیرجند، بشرویه و سرایان بیشتر بوده است که علت اصلی آن ایجاد تغییرات در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکل موجود در این شهرستان‌ها، بیشتر کارگاه‌های آموزش ازدواج را در این شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم، گفت: در سال گذشته کل متقاضیان تسهیلات ازدواج در استان ۱۵ هزار و ۴۶۰ نفر بوده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۴ نفر تسهیلات گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۲ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، تصریح کرد: در این مدت دو هزار و ۸۳۶ نفر از متقاضیان تسهیلات ازدواج را دریافت نکرده‌اند.

قناد اضافه کرد: در سال جاری هم تا پایان اردیبهشت پنج هزار و ۴۴۷ متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در استان داشته ایم که هزار و ۱۰ نفر آنها تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی چهار هزار ۴۶۴ نفر در صف دریافت تسهیلات هستند و ۱۸.۵ درصد متقاضیان وام چهار درصد ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ساله دریافت کرده‌اند.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان اظهار کرد: بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ همه افرادی که از اول فروردین ۱۳۹۷ ازدواج و تسهیلات دریافت نکرده‌اند ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند و به آقای زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ هم ۱۵۰ میلیون تومان باید با یک ضامن پرداخت شود.

قناد تصریح کرد: به ایثارگرانی که مشمول مفاد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌شوند، آقای زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت این تسهیلات تخلف است.

به گفته وی هفته ازدواج ۱۰ تا ۱۶ تیر ماه است که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) است که به این مناسبت حداقل ۱۱۰ برنامه شامل ۴۰ برنامه ورزشی و ۷۰ برنامه دیگر در ۱۴ محور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشن وصال و تجلیل از فعالان حوزه ازدواج، برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، مسابقه کتابخوانی از کتاب سه قفل سه کلید، گفتگوی جوانان با مسئولان مرتبط با قانون خانواده و جوانی جمعیت، کمپین مشاوره رایگان، رونمایی از محصولات فرهنگی و غیره از جمله این برنامه‌ها است.

قناد تصریح کرد: پنج وظیفه محوری ایجاد و راه اندازی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، تولید محصولات فرهنگی و رسانه‌ای، برگزاری کارگاه‌های پیش، پس و بعد از ازدواج، راه اندازی مجامع خیرین ازدواج و رصد پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان را برعهده داریم.

وی با اشاره به اینکه حل و فصل مسائل جوانان فرابخشی است، اضافه کرد: ما تنها انجام کار ستادی را بر عهده داریم و برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و تقسیم کار بین دستگاه‌ها را انجام می‌دهیم و همه اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان باید به وظایف خود در این مورد عمل کنند.

وی ادامه داد: دو مرکز مشاوره تخصصی در مرکز استان است که هزار و ۴۳ مشاوره در سال گذشته و ۳۱۸ مورد امسال در آنها انجام شده که ۵۶۰ مورد آن به افراد دارای سنین ۱۸ تا ۳۵ سال، رایگان بوده است.

وی از راه اندازی مجمع خیرین ازدواج بیرجند خبر داد و گفت: مجمع خیرین ازدواج استان هم در حال راه اندازی است و اعتبارات عرصه ازدواج باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.

دانش آموز خبرنگار: محمد فاضل فروتنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار