عشق رویایی، تاریخ مداخلات و جنایات آمریکا در ایران و جهان

شهرکرد(پانا) - کتاب «عشق رویایی» مشتمل بر دو فصل با مروری بر جنایات دولت آمریکا در ایران و جهان، به قلم «محمد جان نثار» یکی از پژوهشگران توانمند و نویسنده خوش‌فکر و انقلابی چهارمحال و بختیاری ‌منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
عشق رویایی، تاریخ مداخلات و جنایات آمریکا در ایران و جهان

اگر تورقی در تاریخ بزنیم یکی از بدیهیات و مسلمات سطور دفتر تاریخ این است که ثمره حضور آمریکا در هر کشور و هر پیمانی جز خباثت، نیرنگ، تزویر و جنایت نیست، چرا که خود را قدرت برتر دنیا می داند و خوی سلطه گری و مداخله گری او همه جا را تبدیل به ویرانه ای می‌کند. روح مداخله جویی آمریکا بعد از فروپاشی نظام دو قطبـی در نظام بـین الملـل در ماهیـت سیاسـت خـارجی ایـن کـشور نهفتـه اسـت کـه بـر سـه ویژگـی: ۱)مأموریت گرایی ۲)استثناءگرایی و ۳)حقانیت گرایی، استوار است. ویژگی اول توجیه کننده این اندیشه است که آمریکا ابزار برگزیده خداوند است که باید به فکر صلح بشری باشد. دومین ویژگی به این امر اشاره دارد که هر ملّتی منحـصر بـه فـرد اسـت، امـا ایـالات متحـده منحصر به فردترین است. سومین ویژگی این است که آمریکا فراتر از الگو و در جهت ترویج آزادی و حقـوق بـشر در جهان گام برمی‌دارد.

در جلد اول این نوشتار نویسنده بر آن شده تا در دوره های مختلف رؤسای جمهور آمریکا چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات تاریخ آمریکا را که برگرفته از سیاست‌های استکباری است و این سیاست در طول تاریخ ثابت بوده ولی روش اجرای آن با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی متفاوت بوده است را بررسی کند تا ذات پلید آمریکا برای آنانی که او را کدخدای جهان می نامند و برای خود یک عشق رؤیایی و رمانتیک نصور کرده اند، هویدا شود.

در فصل اول کتاب تاریخ شکل گیری آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و در فصل دوم فهرست جنایت های آمریکا در جهان در سه دوره بر اساس اسناد تاریخی مورد واکاوی و بررسی دقیق قرار گرفته است، که دوره اول از ابتدای قرن بیستم تا پایان جنگ جهانی اول، دوره دوم از سال ۱۲۲۱ تا پایان جنگ جهانی دوم و دوره سوم از آغاز نیمه دوم قرن بیستم تا سال ۱۲۹۲ در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان از حزب جمهوری‌خواه در ۳۳۹ صفحه به تمام ابعاد جنایات و مداخالت آمریکا پرداخته شده است.

این کتاب را می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی طاقچه کتاب دریافت کنید.

دانش آموز خبرنگار: زهرا جیحون تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار