معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

برنامه آموزش و پرورش برای استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی این مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه آموزش و پرورش برای استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی مدارس غیردولتی

احمد محمودزاده در سفر یک‌روزه به استان فارس در بازدید از مرکز آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی مرحوم جباری، با اشاره به اعتماد مردم به آموزش و پرورش در مورد مدارس غیردولتی، گفت: باید معلمان مدارس غیردولتی از فیلترهای صلاحیت عبور کنند و از استانداردسازی نیروی انسانی و توانمندسازی آموزشی برخوردار باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در استان فارس کار استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی به شکل مناسبی در حال انجام است، زیرا وقتی معلم در کلاس درس حضور پیدا می‌کند باید از 4 شایستگی و مهارت برخوردار باشد.

محمودزاده اولین مهارت و شایستگی را مهارت عمومی دانست و افزود: در کنار دانش عمومی، دانش تخصصی در رشته‌ای که تدریس دارد، دانش تربیتی و عمل تربیتی است که در انتخاب معلمان مدارس غیردولتی دانش و عمل تربیتی را به این معلمان باید انتقال دهیم.

وی گفت: یکی از محوری‌ترین کارها، آموزش ضمن خدمت نیروهای آموزشی مدارس غیردولتی است که اگر این اتفاق صورت نگیرد، تربیت عملی آن‌طورکه مدنظر داریم، صورت نمی‌پذیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: اگر قرار است دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت شود، باید معلم از مهارت کافی مورد نیاز این دانش تخصصی و دانش تربیتی را در این زمینه داشته باشد.

محمودزاده به تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان برای آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: استان فارس با دارا بودن مرکز تخصصی آموزش نیروی انسانی مدارس غیردولتی از این تفاهم‌نامه مستثنا می‌شود تا همین مرکز به‌صورت تخصصی این کار را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار