معصومه معصومیان:

طرح تثبیت و جبران یادگیری در مدارس شهر تهران اجرا می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران از اجرای طرح تثبیت و جبران یادگیری در مدارس ابتدایی شهر تهران خبر داد. 

کد مطلب: ۱۲۹۰۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح تثبیت و جبران یادگیری در مدارس شهر تهران اجرا می‌شود

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی، جلسه معاونان آموزش ابتدایی مناطق 19 گانه شهر تهران با موضوع اجرای طرح تثبیت و جبران یادگیری در تابستان 1401 در سالن شهید جهرمی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد. در این جلسه، معاونان مناطق و کارشناسان اداره کل شهر تهران به صورت مجازی از سخنان و رهنمودهای رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی و سید محمد حسین حسینی؛ مدیر کل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش استفاده کردند و ابعاد علمی و مسائل اجرایی طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معصومه معصومیان؛ سرپرست معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران نیز در ادامه جلسه ضمن تأکید بر اجرای مطلوب برنامه تثبیت و جبران یادگیری، به ضرورت کار و تلاش مضاعف در راستای کیفیت بخشی به فرآیند های تعلیم و تربیت در تابستان و توسعه عدالت آموزشی و دسترسی حداکثری دانش آموزان مشمول طرح به مدرسه و معلم و ایجاد شرایط مطلوب برای کلاس ها تأکید کرد.

لازم به ذکر است که طرح تثبیت و جبران یادگیری، با هدف افزایش کیفیت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی اجرا می شود و قرار است دانش آموزانی که در کارنامه خرداد 1401 دارای رتبه نیاز به تلاش و قابل قبول هستند، در فرصت تابستان با حضور در مدارس و استفاده از کلاس های حضوری، به جبران افت تحصیلی خویش بپردازند.

در این طرح که از حدود 12 تیر تا 12 شهریور ادامه خواهد داشت، دانش آموزان دوره اول ابتدایی (پایه های اول تا سوم) از آموزش های تکمیلی و جبرانی در دروس فارسی و ریاضی و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی (پایه های چهارم تا ششم) از آموزش های تکمیلی و جبرانی دروس فارسی و ریاضی و علوم بهرمند خواهند شد. انتظار می رود با اجرای این طرح، افت تحصیلی ناشی از دوران کرونا و تعطیلی مدارس کاهش یابد و دانش آموزان با آمادگی بیشتری به استقبال سال تحصیلی جدید رفته و شور و شوق تربیت و یادگیری در مدارس جریان یابد.

همچنین گفته می شود توسعه مهارت های کتابخوانی و افزایش میزان مطالعه در میان دانش آموزان و خانواده ها نیز جزئی دیگر از این طرح است که اجرای آن در مدارس ابتدایی شهر تهران در روزهای گرم تابستانی کلید می خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار