اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی نواحی منصوب شدند

تهران (پانا) - محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی، اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را منصوب کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی نواحی منصوب شدند

به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی، منصوره ثابت‌زاده، هوشنگ جاوید، حمید عسکری رابری، احمد صدری و محمدعلی مرآتی، اعضای شورای سیاستگذاری این دوره از جشنواره موسیقی نواحی را تشکیل می‌دهند.

منصوره ثابت.زاده، پژوهشگر ادبیات فارسی و موسیقی و دارای دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. از سال ۱۳۵۸ تحقیق در مبانی حرکتی اقوام ایرانی را آغاز کرد و به آموختن موسیقی سنتی ایرانی پرداخت و تئوری موسیقی غربی و آواز کلاسیک را نیز فراگرفت. ثابت‌زاده پژوهش‌هایی در موسیقی نواحی ایران انجام داده و به پژوهش و تدوین نخستین فرهنگنامه موسیقی‌های جشنی اقوام ایرانی نیز پرداخته است.

هوشنگ جاوید متولد ۱۳۳۸ تهران، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران است. جاوید از شاگردان سید ابوالقاسم انجوی شیرازی، بنیانگذار مکتب مرکز فرهنگ مردم ایران در صدا و سیما بود و از پژوهشگران موسیقی نواحی ایران است که پژوهش‌های متعددی در موسیقی نواحی داشته و جشنواره‌های مختلف موسیقی نواحی و آیینی را بنیان گذاشته است.

حمید عسکری، دکترای موسیقی‌شناسی از انستیتوی هنرهای زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان است. او تاکنون قطعات بسیاری را آهنگسازی کرده است و آلبوم « طرح نو» و کتاب «شیوه‌های تنظیم آوازهای محلی برای گروه کُر» ازجمله‌ آثار منتشرشده‌ی اوست. عسکری رهبر گروه کُر اردیبهشت است و در کارنامه‌ی هنری و اجرایی او ریاست دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر، رهبری گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران و داوری جشنواره موسیقی فجر دیده می‌شود.

احمد صدری، کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر با گرایش موسیقی و درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. صدری دارای سوابق و تجارب پژوهشی، علمی و آموزشی متعددی ازجمله قائم مقامی ریاست گروه موسیقی فرهنگستان هنر و عضویت تحریریه فصلنامه خیال را در کارنامه خود دارد و تاکنون کتاب‌ها و مقالات متعددی از او منتشر شده است. صدری همچنین دبیر دهمین تا سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بوده است.

محمدعلی مراتی متولد ۱۳۵۱ کرمانشاه، نوازنده کمانچه و آهنگساز دارای کارشناسی ارشد موزیکولوژی از دانشگاه مارسی فرانسه و دکتری اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس است که پایان‌نامه دکترای خود را درباره آوازهای اکاپلای هوره، سیاه چمانه، مور، بیت در موسیقی کردی پژوهش کرد. مرآتی نوازنده تخصصی ساز کمانچه است و به نواختن سازهای تنبور، سه تار و دف نیز آشنایی دارد. مرآتی تاکنون کنسرت‌های پژوهشی متعددی برگزار کرده و مقالاتی را در کنفرانس‌های پژوهشی و علمی موسیقی ارائه کرده است. وی ضمن دبیری دوره چهاردهم این جشنواره، عضو شورای علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار