مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت بیش از ۱۰ هزار روحانی در مدارس کشور

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت در قالب طرح امین، بیش از ۱۰ هزار روحانی در مدارس فعالیت دارند که تا مهرماه این تعداد به ۱۵ هزار نفر و تا پایان سال به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از ۱۰ هزار روحانی در مدارس کشور

به گزارش خبرنگار پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیک‌زاد در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادارات‌کل آموزش و پرورش سراسر کشور که از صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر درحال برگزار است، اظهار کرد: حضرت امام فرموده‌اند که اساس عالم بر تربیت اسلام است و اصلاح مدارس از دبستان باید جدی گرفته شود. مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز در این باره فرمایشات خوبی دارند مانند اینکه مساله آموزش و پرورش یک مساله دائمی و قاعده نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در آموزش و پرورش نیاز به پرورش داریم و این امر باید جدی گرفته شود. تربیت نیرو و تامین نیروی انسانی یک مساله مهم است که بر آن تاکید شده است.

نیک‌زاد گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک نقشه راه جامع است و ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که همواره فعالیت‌های جامعی داشته، این سند را بسیار مهم و ارزشمند می‌داند.

مشاور وزیر با اشاره به تاریخچه فعالیت ستاد همکاری‌ها و نیز راهکارهای تحقق سند تحول بنیادین اظهار داشت: فعالیت ستاد در راستای راهکارهای تحقق و اجرای موثر سند تحول بنیادین است و البته رسالت روحانیت، کار تربیتی است.

وی گفت: برنامه همکاری ۵ ساله‌ای بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش نوشته شده که برشی از آن در قالب تفاهم‌نامه به استان‌ها ارسال می‌شود.

نیک‌زاد ادامه داد: اقداماتی مانند تثبیت ساختار ستاد در سازمان امور استخدامی کشور، تقویت فعالیت‌های تربیتی در مدارس با توسعه طرح امین، تقویت پیوند مدرسه و مسجد با اجرای طرح محراب، اجرای دوره‌های علمی معرفتی معلمان با اجرای طرح دیده‌بان در ستاد درحال انجام است.

وی افزود: در قالب طرح امین، بیش از ۱۰ هزار روحانی در مدارس کشور فعالیت دارند که این تعداد تا مهرماه به ۱۵ هزار نفر و تا پایان سال به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار