در گفت‌وگو با پانا:

بهمن طهماسبی: دست روی دست گذاشتن‌ها استقلال را نابود می‌کند

بدون توجه به پایه‌ها فوتبال به بیراهه می‌رود

تهران (پانا) - مهاجم پیشین استقلال معتقد است دست روی دست گذاشتن و وقت تلف کردن‌های بی‌مورد این تیم را نابود می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بهمن طهماسبی: دست روی دست گذاشتن‌ها استقلال را نابود می‌کند

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اوضاع نا به سامان استقلال گفت: «واقعاً اوضاع جالب نیست و نمی‌دانم چه بگویم. این‌قدر آجرلو فصل قبل خوب کار کرد و به تیم آرامش داد که جای هیچ انتقادی از خودش به‌جا نگذاشت. اما نمی‌دانم چرا امسال این کار را کرده و اصلاً چکار می‌کند. نمی‌دانم چه داستانی است که حتی با بازیکنانش تمدید نمی‌کند. داستان چیست که با وریا تمدید نمی‌کنند؟ دانشگر از این بلاتکلیفی خسته شد و به سپاهان رفت. این‌قدر دست‌دست می‌کنند تا وریا هم فردا با باشگاهی قرارداد می‌بندد و بعد می‌گویند خودش رفت. احتمال زیاد با او تمدید نکنند به سپاهان یا فولاد برود. اصلاً مانده‌ام چطور کاری نمی‌کنند. مطمئن باشید کنار گذاشتن وریا غیر فنی است. او حرف خلاف واقعی هم نزده که بخواهند کنارش بگذارند. اگر حرفی زده، به مسائل و وظایف اجتماعی‌اش برمی‌گردد که حرف دل مردم بوده است. تیمی که قهرمان لیگ شده و حتی با کاپیتانش هم تمدید نمی‌شود، خیلی عجیب است. اگر هدفی است که نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود، خب بگویند. خیلی برای من عجیب است که بعد از یک‌فصل درخشان این‌طور تیم به هم بریزد.»

وی افزود: «مربی که آورده‌اند، بدون شک از فوتبال ایران شناختی ندارد چه برسد به بازیکنان استقلال. در این شرایط باید باشگاه کمیته فنی تشکیل می‌داد تا به مربی جدید کمک کند. واقعاً در مورد ساپینتو نمی‌دانم چه باید بگویم. اگر او در حال تماشای فیلم بازیکنان است و دارد بررسی می‌کند، کسی باید باشد کمکش کند. او شناخت فنی ندارد. مگر کلاً در لیگ ما چند بازیکن خوب و تاپ داریم که او فعلاً دارد بازیکنان استقلال را شناسایی می‌کند. نهایت 24، 25 بازیکن خوب داریم که اکثر آن‌ها یا قرارداد دارند یا تیم‌های دیگر آن‌ها را گرفتند. اصلاً اوضاع باشگاه خوب نیست. من به آجرلو اعتقاد و قبولش داشتم. نمی‌دانم چرا سکوت کرده و حرفی نمی‌زند. حداقل با بازیکنان فصل قبل هم تمدید نمی‌کند تا هواداران دلگرم شوند.»

مهاجم پیشین استقلال تصریح کرد: «قبل از اینکه فصل تمام شود، مشخص بود، رفتن مجیدی قطعی است. او 3 سال قرارداد داشت و بدون اینکه هیچ هزینه‌ای بپردازد، از تیم رفت. این خیلی عجیب است. مگر چنین چیزی می‌شود. هم باشگاه می‌خواست او بماند و هم خودش راغب بود، ادامه دهد. اما فکر می‌کنم به دلیل مسائلی که نمی‌توانم بگویم، نمی‌توانست در ایران فعالیت کند. او رفتنش غیر فنی و اجباری بود. متأسفانه دارند استقلال را نابود می‌کنند. این دست‌دست کردن‌ها و وقت تلف کردن‌ها باعث نابودی تیم می‌شود. وضعیت هیچ‌کس مشخص نیست. تیم‌های دیگر دارند هر طور دلشان می‌خواهد قرارداد می‌بندند. ما هم دوست داریم، استقلال چراغ خاموش کارش را بکند اما این‌قدر بی حرکتند که فکر می‌کنم چراغ‌هایشان سوخته است! حداقل اینکه بچه‌های خودمان را نگه‌دارند و با آن‌ها تمدید کنند تا به تیم‌های دیگر نروند.»

بهمن طهماسبی گفت: «سپاهان هم بازیکنان تأثیرگذار ازدست‌داده است اما دارد جای آن‌ها را پر می‌کند. شاید استقلالی‌ها دارند در خفا کار می‌کنند که ما نمی‌بینیم. هرچقدر سعی می‌کنم حرفی نزنم، نمی‌شود. حداقل اینکه آجرلو با وریا غفوری به‌عنوان کاپیتان استقلال تمدید کند تا هم مردم خوشحال شوند و هم اینکه فشار را از خودش بردارد. شک نکنید اگر این تمدیدی‌ها انجام شود، مردم خیالشان راحت می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «سعید صادقی بازیکن خوبی است که باشگاه‌ها همه دنبال او بودند اما این نشان می‌دهد که در فوتبال ما بازیکن بااستعداد جوان نداریم. این فقر استعداد فوتبال ما را می‌رساند. فوتبالی پویا و لیگش کیفیت دارد که حداقل در پایان فصل 10 بازیکن باکیفیت و پدیده‌ زیر 20 سال رو کند. متأسفانه به تیم‌های پایه بها نمی‌دهیم. در فوتبال پایه هم با پول وارد می‌شوند. از این طریق فقط دنبال کسب درآمد هستند نه بازیکن سازی. استعدادها کنار هستند چون پول‌ندارند. کسانی هم که پول‌ندارند، تمام زندگی‌شان را می‌فروشند تا بچه‌شان فوتبالیست شود اما چون هدفشان بازیکن سازی نیست، سرمایه‌شان هم به هدر می‌رود. ما استعدادهای فراوانی در گوشه‌کنار ایران داریم که کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند و هدر می‌روند. وقتی هم به مدارس فوتبال و پایه‌ها توجه نکنیم، فوتبال به بیراهه می‌رود. تا چند سال دیگر هیچ استعدادی نخواهیم داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار