رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران:

سنجش سلامت نوآموزان مازندرانی از هفتم تیرماه آغاز می‌شود

ساری (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبستان و همچنین نوآموزان پیش‌دبستانی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت نوآموزان مازندرانی از هفتم تیرماه آغاز می‌شود

محمد جعفری در دومین جلسه ستاد هماهنگی اجرای سنجش استان مازندران درباره اجرای طرح سنجش در سال گذشته با ذکر نقاط قوت و ضعف نحوه اجرای آن، اهمیت حضور پزشک در پایگاه جهت تسهیل فرآیند سنجش و فراهم شدن آرامش روانی اولیا، توضیحاتی ارائه کرد.

جعفری بیان کرد: اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است.

وی ادامه داد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

جعفری عنوان کرد: ارزیابی جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از روز سه شنبه هفتم تیرماه در پایگاه‌های سنجش نوع (الف) شروع خواهد شد و کار پایگاه‌های نوع (ب) نیز یک هفته بعد آغاز خواهد شد.

وی سنجش سلامت برای تمام نوآموزان را اجباری دانست و گفت: نوآموزانی که در این طرح بدون مشکل ارزیابی شوند برای ثبت نام به مدارس عادی هدایت می‌شوند و نوآموزانی که مشکوک به مشکلاتی در هر یک از زمینه‌ها باشند جهت تکمیل پرونده سلامت به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران عنوان کرد: ثبت‌نام بدون شرکت نوآموز در سنجش در مدارس ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود و انتظار داریم اعضای ستاد و مدیران شهرستان و مناطق در اطلاع رسانی به والدین نهایت همکاری را داشته باشند.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار