خرید با جیب خالی؛ خطری که پرسپولیس کهکشانی را تهدید می‌کند

تهران (پانا) - خریدهای عالی و تابستانی پرسپولیس، اتفاق مثبتی برای سرخ پوشان است و می‌تواند از لحاظ روحی و روانی آن‌ها را در وضعیت مطلوبی قرار بدهد اما این همه ماجرا نیست.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خرید با جیب خالی؛ خطری که پرسپولیس کهکشانی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرورزشی، کهکشانی‌ها (برگرفته از واژه اسپانیایی Galácticos) اشاره به بازیکنان گران‌قیمت، ستاره و دارای شهرت دارد که برای رئال مادرید بازی کرده‌اند یا بازی می‌کنند. آغاز کاربرد این اصطلاح به دوران سیاست کهکشانی‌های فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید بازمی‌گردد که در هر فصل حداقل یک ابرستاره کلاس جهانی را به ترکیب رئال مادرید اضافه می‌کرد. امروزه واژه کهکشانی ممکن است برای اشاره به تمام سوپراستارهای فوتبال، صرف نظر از بازی کردن یا نکردن برای رئال مادرید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اصطلاح گهگاه برای تیم های دیگر هم به کار می رود که توانسته باشند ستاره های بزرگ لیگ و فوتبال آن کشور را جذب کنند.

به نظر می رسد چنین لقبی را می توان به پرسپولیس یحیی گل محمدی داد. تیمی که تا اینجای فصل موفق شده علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعلی‌فر، سروش رفیعی، محمد مهدی احمدی و سعید صادقی را به خدمت بگیرد و اکنون تلاش خود را روی تقویت خط حمله و جذب مهاجم معطوف کرده است.

شاید بتوان گفت پرسپولیس مهم ترین سوژه نقل و انتقالات را نیز قرمزپوش کرد.

سعید صادقی که به عنوان برترین پاسور و گلساز فصل گذشته لیگ برتر نقل و انتقالات پر سر و صدایی را دنبال می‌کرد و با هجوم تیم‌های لیگ برتری مواجه شده بود، در نهایت با پرسپولیس به توافق نهایی دست یافت و در فصل آتی با پیراهن این تیم به میدان خواهد رفت.

هافبک فصل گذشته گل‌گهر سیرجان که در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی نمایشی فوق‌العاده از خود به جا گذاشته بود و به واسطه آن در آخرین اردوی تیم ملی نیز حضور یافته یود، مذاکرات پرماجرا و طولانی مدتی را از چند روز قبل با پرسپولیس دنبال کرده بود. این در حالی بود که گفته می‌شد این بازیکن از استقلال نیز پیشنهاد مالی سنگینی دریافت کرده اما تصمیم گرفت به پرسپولیس کهکشانی ملحق شود.

نکته قابل تأمل آن که باشگاه پرسپولیس به رغم خریدهای کهکشانی از لحاظ مالی با مشکلات عدیده ای روبروست.

مشکلات مالی پرسپولیس به قدری مشهود است که رضا درویش و دوستان حتی نتوانسته اند بدهی قدیمی و کهنه (!) خود به شهرخودرو مشهد را پرداخت کنند. هر چند صحبت های امیدوارکننده ای از ارزش سهام این تیم و بورس به گوش رسید اما پرسپولیسی ها ظاهرا نمی توانند فعلا از این پول برداشت کنند!

این مشکل می تواند زنگ خطری بزرگ برای تیم کهکشانی پرسپولیس باشد. تیمی که به نظر می رسد با جیب خالی و به امید برداشت از پول سهام خود در بازار بورس خرید کرده است اما...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار