قادری در گفت‌وگو با پانا؛

استیضاح وزیر صمت منطقی نیست؛ باید فرصت بیشتری ‌داده شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استیضاح زود است و باید فرصت بیشتری به وزیر صمت داد گفت همه ایرادات و اشکالات و تبعات موجود در بازار خودرو را نمی‌توان به وزارت صمت اختصاص داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
استیضاح وزیر صمت منطقی نیست؛ باید فرصت بیشتری ‌داده شود

جعفر قادری در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: «من معتقدم که برای استیضاح زود است و باید فرصت ببشتری به وزیر صمت بدهیم. یکی از‌ دلایل نیز این است که متاسفانه ما در مجلس هشتم و نهم جزو طراحان ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صمت بودیم. در شرایط عادی این ادغام جواب می‌دهد اما با کنترل اصناف و بازار موجب می‌شود که وزارت صمت از بحث صنعت و معدن دور بماند و نتواند به آن حوزه‌ها رسیدگی کند بنابراین شاید ناچار شویم که وزارت بازرگانی را احیا کنیم.»

وی افزود: «یکی از دلایلی هم که امروز در بخش صنعت و معدن، انتظارات ما توسط این وزارتخانه برآورده نشده است، درگیری این وزارتخانه در حوزه بازرگانی است.»

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: «البته یک اشتباهی نیز توسط آقای فاطمی امین انجام شد که ساختار وزارت صمت را تغییر دادند که این کار، یک کار مطالعه شده و با هماهنگی مجلس نبود و موجب شد که تبعاتی در پی داشته باشد. اما علیرغم این اشتباهات، استیضاح وزیر نیز در این فرصت محدود کار معقول و منطقی نیست.»

وی به کنترل بازار خودرو اشاره کرد و افزود: «بحث بازار خودرو مربوط به دولت سیزدهم و دوازدهم نیست و به راحتی امکان اصلاح بازار وجود ندارد. اما این هدف‌گذاری که در وزارت صمت انجام شده مبنی بر افزایش تیراژ خودرو، موجب ساماندهی بازار می‌شود. بخشی از ایرادات بازار خودرو به مشکلات و نارسایی‌های دیگر بازارها بازمی‌گردد. وقتی حجم نقدینگی زیاد است و بخش قابل توجهی از تقاضاها به سفته‌بازی باز‌می‌گردد و به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، به راحتی نمی‌توان بازار را کنترل کرد. بنابراین اگر سایر بازارها ساماندهی شود، فشار بازار خودرو نیز کم می‌شود.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: «همه ایرادات و اشکالات و تبعات موجود در بازار خودرو را نمی‌توان به وزارت صمت اختصاص داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار