مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

پایگاه‌های سنجش، آغاز فرایند تربیت است

ملارد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت پایگاه‌های سنجش آغاز فرایند تربیتی دانش‌آموزان است‌ که‌ از همان ابتدا، برخورد مسئولان سنجش بر عملکرد دانش‌آموزان تأثیر دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه‌های سنجش، آغاز فرایند تربیت است

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آیین افتتاح برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان بیان کرد: شهرستان ملارد یکی از مناطق مهم از لحاظ جغرافیایی و جزو وسیع‌ترین مناطق در استان تهران است که چالش‌ها و شرایط خاص خود را دارد اما حضور مسئولان تلاشگر، خیرین و مردم، نویدبخش آینده‌ای روشن برای این شهرستان است.

وی ادامه داد: افتتاح پایگاه های سنجش، خشت‌گذاری سال تحصیلی جدید است و آغاز صحیح این مرحله مسیر آموزش و پرورش را نه تنها در دوران تحصیل، بلکه دانشگاه، اشتغال و عرصه‌های اجتماعی نیز مشخص می‌کند.

بهرامی افزود: در آموزش و پرورش، هیچ چیزی از تربیت جدا نخواهد بود و پایگاه سنجش نیز، آغاز فرایند تربیت است، از همان ابتدا برخورد و رفتار مسئولان سنجش بر عملکرد دانش‌آموزان تأثیر دارد و موقعیتی تربیتی برای پرورش نوآموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تأکید کرد: اصل اساسی در آموزش و پرورش، تکریم و احترام مخاطبین، بویژه اولیا و دانش‌آموزان است و این موقعیت، فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط مناسب بین والدین و مدرسه است و لازم است در ارجاع دانش‌آموزان مشکل‌دار در هر زمینه‌ای، دقت لازم بکار برده شود تا هیچ خانواده و دانش‌آموزی سرخورده نشود.

در ادامه عبدالرضا دژن، دبیر ستاد سنجش و رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران نیز طی سخنانی بیان کرد: طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان، یک طرح جامع و کشوری است و غربالگری ویژه‌ای به دنبال دارد و این برنامه از ۱۵ فروردین سال جاری آغاز شده و کارگاه‌های توجیهی برای بیش از ۵۰۰ سنجش‌گر نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌ها، همچنان کمبود ارزیابان تخصصی را در سطح استان داریم، در سال گذشته، ۱۰۷۴۸۸ نفر سنجش شدند و فعالیت‌های این حوزه، در بخش‌های سنجش، جهش و مشکلات ویژه رفتاری، اختلالات یادگیری، خواندن و نوشتن به مدت ۳ ماه ادامه دارد و در مجموع ۵۰ درصد فعالیت‌های ما به حوزه استثنایی و ۵۰ درصد به مدارس عادی مربوط است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار