صادق ستاری‌فرد از افزایش ۸۰۰ درصدی اعتبارات تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خبر داد

دست بالای ورزش و سلامت در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت از افزایش ۸۰۰ درصدی اعتبارات تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در دو ماه پایانی سال 1400 در مقایسه با 10 ماه قبل از آن خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دست بالای ورزش و سلامت در آموزش و پرورش

صادق ستاری فرد در آیین افتتاح فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در استان فارس، گفت: در راستای نهضت ملی ایجاد 2100 فضای ورزشی درون مدرسه ای در کشور، سهم استان فارس از این طرح 89 فضای ورزشی بوده که با همت همه مسئولان استان در مدت 90 روز، 42 فضای ورزشی به بهره‌برداری رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از این تعداد 24 فضا در هفته گذشته و 18 فضا نیز در سفر وزیر آموزش و پرورش به فارس افتتاح شد، اظهار داشت: تلاش ما این است تا شروع سال تحصیلی جدید همه فضاهای روباز شامل "چمن مصنوعی، کفپوش روباز و زمین های ساحلی" به بهره برداری برسد و سالن های ورزشی نیز حد اکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری در اختیار دانش آموزان قرار داده شود.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت 50 درصدی وزارت آموزش و پرورش و 50 درصدی ادارات آموزش و پرورش استان ها و با حمایت خیرین، استانداران و نهادهای مختلف همچون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سپاه پاسداران و سایر مجموعه های حامی آموزش و پرورش انجام می شود.

ستاری فرد افزود: استان فارس در این نهضت پیشرو بوده و نسبت به سایر استان ها توانسته بهترین و بیشترین عملکر در بهره برداری از فضاها و اجرای پروژه ها را داشته باشد و تلاش می کنیم به میزان فضاهای اجرا شده در سال جاری، برای سال تحصیلی آینده نیز اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح 280 میلیارد ریال در اختیار استان فارس قرار داده شده است و در مجموع 89 فضای ورزشی جدید و 52 فضا مرمت شده به فضاهای ورزشی مدارس این استان افزوده می شود که هم اکنون شاهد بهره برداری بخشی از این پروژه ها هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در تشریح اهداف این طرح گفت: در قالب نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای، تلاش شده تا مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله تقویت شود و بر هیمن اساس همه فضاها در درون مدرسه ایجاد می شود تا دانش آموزان علاوه بر انجام فعالیت های ورزشی در ساعات فعالیت مدرسه، در ساعات غیررسمی مدرسه نیز فعالیت ورزشی خود را در محیط مدرسه پیگیری کنند.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم اظهار داشت: در دو ماه پایانی سال 1400 نسبت به 10 ماه قبل از آن 800 درصد افزایش تخصیص اعتبار در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش داشته ایم، به طوری که اعتبارات این حوزه از 600 میلیارد ریال به 6000 میلیارد ریال در پایان سال 1400 رسیده و این موضوع حاصل پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و توجه ویژه ایشان به این حوزه است.

ستاری فرد افزود: از محل تامین این اعتبارات تلاش شده است تا سیاست های وزارت آموزش و پرورش در زمینه تقویت مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، با توجه به ساحت زیستی و بدنی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای، تحقق یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای تقویت درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی و ساحت زیستی و بدنی، باید به زیر ساخت های ورزشی توجه شود و نهضت ملی ایجاد 2100 فضای ورزشی درون مدرسه ای که مزین به نام سردار شهید سلیمانی است با برکت همراه شده و با پیگیری های جهادی مدیران‌کل استانی و حضور خیرین و حمایت استانداران و فرمانداران موجب شد تا در مدت 90 روز با یک کار جهادی انجام شود، به نحوی که در استان فارس هر 2 روز یک پروژه انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار