وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد

حرکت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و الگوی انقلاب اسلامی

آموزش و پرورش باید خود را به صورت یک نظام تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی، به معنای واقعی نشان دهد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای الگوی انقلاب اسلامی حرکت کند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
حرکت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و الگوی انقلاب اسلامی

یوسف نوری امروز صبح باهدف بررسی مسائل آموزش و پرورش، افتتاح و بازدید از پروژه‌های آموزشی و تربیتی، وارد استان فارس و شهر شیراز شد.

وزیر آموزش وپرورش در اولین برنامه سفر خود به استان فارس؛ به زیارت حرم سومین اهل بیت علیهم‌السلام در ایران اسلامی، حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) پرداخت و با حضور در گلزار شهدای این شهر؛ به مقام شامخ شهیدان استان فارس، خصوصا شهدای فرهنگی، دانش‌آموز و مدافع حرم ادای احترام کرد.

نوری در دیدار با آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان ها، جایگاه ویژه ای است و راهبری هیات اندیشه ورز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان از سوی آن ها، اثرات بسیار خوب و با برکتی برای آموزش و پرورش دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش ما حرکت آموزش و پرورش بر مدار آرمان های انقلاب اسلامی و نظام است، گفت: آموزش و پرورش باید خود را به صورت یک نظام تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی، به معنای واقعی نشان دهد.

وی با اشاره به اجرای سند 2030 توسط کشور های مختلف اسلامی، گفت: آموزش و پرورش ما باید از الگوی خاص خود استفاده کند و این مهم در سند تحول بنیادین مطرح شده و نظام تعلیم و تربیت با اکسیر انقلاب اسلامی، نظام متفاوتی خواهد بود.

نوری پیشرفت و متمایز بودن آموزش و پرورش را ناشی از اجرای سند تحول بنیادین دانست و گفت: برای اینکه چرخه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت حاصل شود، باید به دور از الگوبرداری و اقتباس‌گری از نظام‌های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش و پرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم، لذا تصمیم داریم تا این کار را با توجه به آموزه‌های دینی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار