حسینی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

۲۰ نماینده مجلس از استیضاح وزیر صمت منصرف شدند

اکنون وقت استیضاح نیست/ توقع داریم مجلس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت طبق آخرین اخبار از ۳۶ نماینده‌ای که روز گذشته برای استیضاح وزیر صمت امضا دادند، ۲۰ نفر منصرف شدند، یعنی با توضیحاتی که به آنها داده شد، ابهامات آنها برطرف شد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ نماینده مجلس از استیضاح وزیر صمت منصرف شدند

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت امروز چهارشنبه (1تیر) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با نمایندگان داشته است. شخص رئیس جمهور و معاونین وی با نمایندگان مجلس جلسات متعددی در تهران و در جریان سفرهای استانی داشته‌اند و آمار ملاقات‌ها و حضور وزرا در مجلس نسبت به گذشته غیرقابل مقایسه است.

وی افزود: مجلس هم متقابلاً تاکنون تعامل خوبی با دولت داشته است مجلس در دوره‌های قبل تا ۱۰ ماه اول کاری دولت حدود ۷ کارت زرد به وزرا داده اما تا الآن از ۱۲ سؤال مطرح شده، فقط در یک مورد نمایندگان قانع نشدند. همچنین روز گذشته هم ۲ سؤال از وزیر بهداشت مطرح شد که سؤال‌کنندگان قانع شدند و به رأی گذاشته نشد.

معاون پارلمانی رئیس‌‌جمهوری گفت: دولت با مجلس همکاری‌های لازم را دارد اما توقع داریم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این همکاری‌ها مدنظر و محور باشد.

حسینی تصریح کرد: یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این است که مجلس در بررسی‌ها، لوایح را مقدم بر طرح قرار دهد که نمایندگان در بیانیه‌شان عنوان کرده‌اند این تذکر را نصب‌العین قرار می‌دهند و امیدواریم در عمل هم این‌گونه شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین تأکید کردند که نمایندگان در اجرا دخالت نکنند و مجلس هم اعلام کرده بر اساس رهنمود رهبری این کار را انجام می‌دهد و ما می‌خواهیم این موضوع عملیاتی شود و این‌گونه نباشد که مطرح شود و بعد ببینیم که مسائلی وجود دارد.

حسینی گفت: گاهی افراد معدودی در طرح سؤالات یا استیضاح وزرا بحث‌ها یا خواسته‌هایی مطرح می‌کنند و مثلاً می‌خواهند انتصابی انجام شود که دخالت در امر اجراست و این را زیبنده مجلس انقلابی نمی‌دانیم. همواره رئیس جمهور بر مشورت با نمایندگان تاکید داشتند، پیشنهادات آنها به اطلاع آیت‌الله رئیسی می‌رسد ولی این موضوع جنبه مشورتی دارد و به عنوان دخالت نیست.

اکنون وقت استیضاح نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعدادی از نمایندگان امضایشان درخصوص استیضاح وزیر صمت را پس گرفته‌اند نیز بیان کرد:: بله، برگه‌ای که دیروز به ما دادند ۳۶ نفر اسم داشت البته ما قبلا ۲۲ نفر داشتیم که از این ۲۲ نفر، تعداد قابل توجهی از آنها امضایشان را پس گرفته‌اند اما روز دوشنبه و پس از اینکه اعلام شد که ما بحث استیضاح را به کمیسیون صنایع ارسال کرده‌ایم، حدود ۱۴ امضا صورت گرفت. طبق خبری که اکنون من دارم از ۳۶ نفری که دیروز امضا دادند، روز گذشته ۲۰ نفر منصرف شدند، یعنی با توضیحاتی که به آنها داده شد، ابهامات آنها برطرف شد و امیدواریم که تا اوایل هفته آینده که در کمیسیون صنایع مطرح می‌شود بقیه نمایندگان هم مجاب شوند که اکنون وقت استیضاح نیست، وزرا اکنون با تمام توان درحال کار کردن هستند و قابل مقایسه با گذشته نیستند و شرایط کشور به گونه‌ای نیست که تلقی نوعی تقابل صورت بگیرد البته ما استیضاح را حق نمایندگان می‌دانیم اما با توجه به تأکیدات هماهنگی قوا، انتظار داریم مجلس از استیضاح صرف نظر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار