«روی خط زندگی» در تابستان ۱۴۰۱

تهران (پانا) - معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت تابستان ۱۴۰۱ با عنوان «روی خط زندگی» را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
«روی خط زندگی» در تابستان ۱۴۰۱

سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری بسته‌برنامه «روی خط زندگی» همزمان با تابستان خبر داد و گفت: «روی خط زندگی» شامل پنج عنوان برنامه فرهنگی هنری با ۵۶۷ اجرا در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با رویکرد ترویج و گسترش شادی و نشاط اجتماعی در شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «ماجرای اردو» عنوان کرد: این جشنواره در قالب تورهای نیم‌روزه ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ ساله در فاز اول در تیرماه به صورت سه روز در هفته و به شکل اردوگاهی در مناطق ۳، ۴، ۸، ۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ و از تاریخ ۱۱ تیرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه باید در سایتی که متعاقبا اعلام می‌شود، ثبت نام کنند.

فاطمیان‌پور افزود: «ماجرای اردو» شامل برنامه‌های تفریحی و فرهنگی است و هدف از برگزاری آن کشف استعداد و توانایی نوجوانان خواهد بود.

فاطمیان‌پور از اجرای جشنواره «با بازی» ویژه نوجوان و جوانان به همراه پدران خود در برخی مناطق و پارک‌های تهران خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره در تیرماه هر پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و شامل انواع بازی‌های بومی و ورزشی مانند هفت‌سنگ، طناب‌کشی، زو، تیراندازی و ورزش‌های زورخانه‌ای است که در آن شرکت‌کنندگان با انجام بازی‌ها امتیاز کسب می‌کنند و در هر روز به برترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود. در پایان این برنامه جشن‌های ایام غدیر و مباهله نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: اردوهای نوجوانی «بی‌کرانگی» دیگر برنامه ویژه‌ای است که برای نوجوانان پیش‌بینی کرده‌ایم. این برنامه پس از ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) برگزار می‌شود و در آن نوجوانان به همراه والدین خود در اردوی فرهنگی تفریحی شرکت می‌کنند. خانواده‌ها در اردوی «بی‌کرانگی» با شرکت در چالش‌های تعریف‌شده، امتیاز کسب می‌کنند و در پایان به خانواده برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری از اجرای جشنواره «کارآزمای» خبر داد و گفت: این جشنواره شامل کارگاه‌های آموزشی با هدف مهارت‌افزایی نوجوانان در زمینه کارآفرینی است و شامل پنج کارگاه آموزشی با موضوع راه‌اندازی کسب و کار و پنج کارگاه تجربی با حضور دستیاران طرح در مناطق خواهد بود. «کارآزمای» پس از پایان فصل تابستان و در طول سال نیز ادامه خواهد یافت.

فاطمیان‌پور در پایان بیان کرد: باشگاه کتابخوانی «۱۰۰ تایی‌ها» در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری میزبان دو رده سنی کودکان ۵ تا ۹ ساله و نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ ساله است و شامل کارگاه‌های ادبی و حلقه‌های کتابخوانی خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند با امانت گرفتن و مطالعه ۱۰۰ جلد کتاب در این طرح شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار